Life&Trend

Az élet hangulatos oldala

Kedves Olvasóm!

Szeretettel köszöntelek az oldalamon! Örülök, hogy itt vagy!

Földi Rita vagyok, a Life&Trend alapítója és főszerkesztője.

Az élet számos területén találhatunk olyan tevékenységeket, melyek szebbé tehetik a mindennapjainkat. A Life&Trend ezeket szeretné bemutatni, hogy az élet hangulatos oldala legyen, ahová örömmel térsz be egy kis csemegéért, motivációért, tippekért.

A Life&Trend hangulatot ad, életmódtippekkel lát el, szórakoztat.

Kövess itt is!

Life&Trend

Megosztás

Mit főzzek ma?

Juhtúrós-céklás-tökmagos pizza és cukkinis mozzarellás pizza durumbúzalisztből

Juhtúrós-céklás-tökmagos pizza és cukkinis mozzarellás pizza durumbúzalisztből Konyha: mediterrán
Fő kategória: tészták, vendégvárók
Étkezés: ebéd, vacsora
Szezon: szezonfüggetlen, tavaszi
Elkészítési nehézség: közepes
Elkészítési idő: min. 120 perc

Alakbarát fahéjas forró csoki

Alakbarát fahéjas forró csoki Fő kategória: italok
Étkezés: reggeli, uzsonna
Szezon: őszi, téli
Alkalom: karácsony
Elkészítési nehézség: könnyű
Elkészítési idő: max. 15 perc

Amerikai káposztasaláta

Amerikai káposztasaláta Fő kategória: saláták
Étkezés: ebéd, vacsora
Szezon: szezonfüggetlen
Alkalom: karácsony, szilveszter, újév, húsvét, grill party, vasárnapi ebéd
Elkészítési nehézség: könnyű
Elkészítési idő: max. 15 perc

Receptkereső

Keresett kifejezés:
Árszint:
Fő kategória:














Konyha:


Étkezés:




Szezon:




Alkalom:










Elkészítési nehézség:


Elkészítési idő:





Speciális összetevő:






Népszerű témák:











Enni és Fogyni

Enni és Fogyni módszer, a saját diétám, mellyel 10 kg-ot fogytam és életmódot váltottam

2014. július 17-én elhatároztam, hogy véget vetek az állandó súlynövekedésnek és fél év alatt le fogok fogyni 10 kg-ot, melyet a helytelen életmódom által szedtem magamra. Még soha nem sikerült ennyi kilótól megszabadulnom, pedig folyamatosan fogyókúráztam úgy, hogy szinte minden diétát kipróbáltam már.

Maximum 2 kg ment le kínkeservesen, de utána egyből vissza is jött, ahogy visszatértem az előtte követett étrendemre (vagy inkább össze-vissza evésre). 2014-ben viszont úgy éreztem, hogy csoda történt. Hat hónap múlva igaz, csak 7 kg-ot fogytam, de utána a hetedik hónap végén szépen lement a többi is.

Amit pedig ezzel a 10 kiló mínusszal kaptam az egy leírhatatlanul csodálatos érzés. 70 kg helyett 60 kg-ot mutat most is a mérleg. A súlyomat 2 év után is ugyanúgy tudom tartatni, néha lejjebb is megy. Időnként 59-58 kilóra, de nem akarok már tovább fogyni, csak továbbra is finomakat enni, egészségesen és kiegyensúlyozottan táplálkozni és élni.

A cél most már az, hogy edzés által tovább formáljam az elért alakomat.

Végre megtaláltam a nekem való módszert, mellyel úgy fogytam le 10 kilót, hogy közben végig finom, magyaros ételeket ettem és sosem éheztem. A Fogyókúra naplómból láthatjátok Ti is, hogy még a gulyásleves is elfért a diétámban. Közben újabb és újabb ételeket kísérleteztem ki, melyeket a Diétás receptek menüpontban olvashattok. Sok véleményt és hozzászólást kaptam ezekkel az ételekkel kapcsolatban, melyek arról szóltak, hogy ezek az ételek klasszikus értelemben véve nem diétásak. Nem tudtam rá jobb nevet kitalálni, bár a tudatos táplálkozás néven is sokat gondolkodtam, de az ételek elfogyasztásával a fő cél tulajdonképpen a testsúly csökkentése, így maradt a diétás ételek elnevezés. Ugyanakkor ezek az ételek az Enni és Fogyni módszer szempontjából diétásak.

De nézzük, miről is szól az én módszerem!

A módszert több, általam kipróbált fogyókúrás módszerből gyúrtam össze. Mivel ezekkel egyenként nem jártam sikerrel, így mindegyikből átvettem azt, ami nekem tetszett és a saját ízlésemnek megfelelően alakítottam ki a saját diétámat. Így jött létre az Enni és Fogyni módszer, mert szakácsként, gasztrobloggerként szóba sem jöhetnek az íztelen, unalmas ételek. Ez nem én vagyok. Én imádok finomakat enni, de közben testem jelzéseire is figyelek. A cukros, fehér lisztes ételek után elnehezülök, a túlságosan zsíros ételeket pedig nem bírja a szervezetem. Az Enni és Fogyni módszer tulajdonképpen egy tudatos táplálkozási módszer, melyet a könyvem alapján mindenki saját magára alakíthat ki, a saját igényeinek és testi jelzéseinek megfelelőn.

 

10 pontban összefoglalom a módszerem lényegét:

1. Csak olyan ételt eszem, ami finom, ami ízlik. Kedvencem a magyar és az olasz konyha, így a diétámban a lecsó és a paprikás csirke mellett az olasz tészták és pizzák is jól megférnek egymás mellett.

2. Sokat eszem egy nap, 5-6 alkalommal, de kis adagokban. Eleinte számoltam a kalóriákat és egy nap csak 1200-1500 kalóriát fogyasztottam. Azonban a kalóriaszámolás egy idő után elhagyható. Mostanra már tudom, hogy miből mennyit egyek ahhoz, hogy jól érezzem magam.

3. Az étkezéseim főleg magas fehérjetartalmú ételekből (csirkemell, hal, tojás, túró, stb.) állnak, melyet zsírégető szénhidrátokkal (zöldségek, teljes kiőrlésű tészták, rizs, bulgur, stb.) egészítek ki.

4. Naponta sok folyadékot, 2-3 liter vizet fogyasztok.

5. Nem fogyasztok tartósítószeres, mesterséges ízfokozókat és anyagokat tartalmazó termékeket. Előnyben részesítem a kézműves, hazai termékeket.

6. Olyan alapanyagokat használok, melyek könnyen beszerezhetőek.

7. Hetente legalább 2 alkalommal 20 percet tornázok.

8. Nem fogyasztok fehér lisztből és fehér cukorból készült ételeket.

9. Burgonyát és a majonézt nem fogyasztok, mert sok haszontalan kalóriát tartalmaznak.

10. Időnként – ha úgy tartja kedvem – megszegem a fenti elveket és azt eszem, amit éppen az adott pillanatban megkívánok. Ez nem egy szigorú diéta. Rugalmasnak kell lenni az életben is és az étkezésben is. Az élet is állandó változás, így a diétánknak is változatosnak kell lennie. Kísérletezzünk új ízekkel, új alapanyagokkal és együnk mindig finomat!

Múlt és jelen

Fontos számomra az, hogy módszeremet könnyedén be lehessen tartani, így hosszú távon is lehessen követni és életmóddá váljon, de az első elv a legfontosabb számomra. Csakis finom ételeket eszem, melyek örömet okoznak nekem. Ezért - bár sokan megjegyzéseket tettek rá – fogyasztok:

- fehér rizst, mert nem szeretem a barna rizs ízét

- tejet és tejtermékeket, mert imádom az ízét és sajnos még nem találtam rá egészségesebb alternatívát (a növényi tejek ízben nem elégítenek ki)

- időnként magas fruktóztartalmú gyümölcsöket, mert finomak

- vajat, mert a francia konyha elképzelhetetlen nélküle és a sütemények íze sokkal jobb, mint kókuszzsírral

Nemcsak nekem, Neked is segíthet!

A diétát először saját magamért kezdtem el, mert rosszul éreztem magam a bőrömben, most viszont már nem csak magamért fejlesztem tovább és kísérletezem ki az újabb és újabb diétás recepteket, hanem azért is, mert szeretnék másoknak is segíteni a fogyásban.

Nem vagyunk egyformák, lehet, hogy nem mindenkinek fog tetszeni az én módszerem. Nincs ezzel semmi baj, alkossa meg mindenki a saját módszerét a kedvenc ételeivel és ízeivel. Viszont ha kell egy kis segítség az indulásban, egy-két receptötlet, vagy néhány diétás főzési tipp, akkor hasznos lesz számodra a módszerem.

Mivel többen érdeklődtek, hogy hogyan sikerült lefogynom, mit eszek és mit nem, ezért megírtam az Enni és Fogyni című könyvemet, melyet szívből ajánlok mindenkinek, aki megunta az állandó, sikertelen próbálkozásokat a különböző diétákkal és nem elégedett az alakjával vagy, csak szeretne tudatosabban táplálkozni.

Bővebb információ

Módszer

Fogyókúra naplóm

Ízelítő a könyvből

Könyvrendelés

Diétás receptek

 

 

 

 

 

 

 

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés