Life&Trend

Az élet hangulatos oldala

Kedves Olvasóm!

Szeretettel köszöntelek az oldalamon!

Földi Rita vagyok, a Life&Trend alapítója és főszerkesztője.

Az élet számos területén találhatunk olyan tevékenységeket, melyek szebbé tehetik a mindennapjainkat. A Life&Trend ezeket szeretné bemutatni, hogy az élet hangulatos oldala legyen, ahová örömmel térsz be egy kis csemegéért, motivációért, tippekért.

A Life&Trend hangulatot ad, életmódtippekkel lát el, szórakoztat.

Kövess itt is!

Life&Trend

Megosztás

Mit főzzek ma?

Snidlinges burgonyakrémleves kolbászchipsszel

Snidlinges burgonyakrémleves kolbászchipsszel Konyha: magyar
Fő kategória: levesek
Étkezés: ebéd
Szezon: tavaszi
Elkészítési nehézség: könnyű
Elkészítési idő: max. 30 perc

Rakott cukkini bolognai mártással

Rakott cukkini bolognai mártással Konyha: mediterrán
Fő kategória: sertés ételek
Étkezés: vacsora, ebéd
Elkészítési idő: max. 60 perc
Speciális összetevő: fehér cukor mentes, fehér liszt mentes, gluténmentes, tojásmentes
Népszerű témák: Enni és Fogyni módszer, testépítős ételek

Brutál rakott kel dupla baconnel és fokhagymás majonézzel

Brutál rakott kel dupla baconnel és fokhagymás majonézzel Konyha: magyar
Fő kategória: sertés ételek
Étkezés: ebéd
Alkalom: vasárnapi ebéd
Elkészítési nehézség: közepes
Elkészítési idő: max. 90 perc

Receptkereső

Keresett kifejezés:
Árszint:
Fő kategória:














Konyha:


Étkezés:




Szezon:




Alkalom:










Elkészítési nehézség:


Elkészítési idő:





Speciális összetevő:






Népszerű témák:











Az elhatározás

2014.07.16.

0. nap

Betelt a pohár. Mostanra tényleg elegem lett a plusz kilóimból. Izmos testet szeretnék, és nem akarom ezeket az úszógumikat tovább cipelni. Megint 2 kg-ot híztam. Nem is értem, hogy miért. Három napja jöttünk haza a nyaralásból, melyen sikerült 2 kg-ot fogyni. Nem ettem túl sokat, de azért a kürtöskalács és napi csoki jelen volt az étkezéseimben. Igaz, heti egyszer volt egy komolyabb biciklizés is. Majd amikor hazaértem és visszaálltam az itthoni étkezésre egyből visszajött 2 kg. Mindig ez van. Állandóan ugrál a súlyom és sajnos mindig felfelé halad. Az évek során 1-2 kg fent is maradt az ugrálások során, mert imádok jókat enni. Imádom az ételeket és a finom ízeket. Szerintem az a fajta vagyok, aki ha ránéz egy csokis fánkra, akkor máris nehezebb lesz 1 kilóval. Ez ellen nincs mit tenni, a családomban sincsenek igazán vékony személyek. Így hosszú idő után elfogadtam, hogy sosem leszek olyan vékony, mint azok a címlaplányok. Ez egy téves álom volt részemről. Igaz, már nem is tetszenek ezek az anorexiás lányok. Jó ideje már izmos, de nőies külső a vágyam.

Ez azért is tetszett meg, mert azt mondják, hogy zsírrétegeimet könnyebb izommá átalakítani, mint lefogyni. Ennek tudatában próbáltam rendszeresen edzeni, de idővel a lelkesedésem alábbhagyott. Nem volt igazi motiváció, és az edzés néha már csak arra szolgált, hogy ne legyen bűntudatom egy hatalmas adag boldogsághormon (értsd: csoki töménytelen mennyiségben) elfogyasztása után.

A gond az, hogy mostanában elég mély lelki válságban vagyok, melyet az étkezés örömeivel próbálok feledtetni. Nehéz így fogyókúrázni. Sőt, nem is lehet. Ezért szeretnék inkább életmódot váltani. Egészségesen élni. Egyetlen testem van ebben az életemben, szeretném ezt tökéletesíteni. Mert nem vagyok elégedett a jelenlegi alakommal. Megdöbbenve nézegetem a nyaraláson készült képeket. Tényleg ennyire pufók képem van? Tényleg ennyire hájas a hasam? Tényleg ennyire fura alakom van? A válasz minden kérdésre IGEN. Változtatnom kell. Ez így nem mehet tovább. Ha arra gondolok, hogy minden évben felszedek 1-2 kg-ot, akkor idősebb koromra könnyebb lesz átugorni, mint megkerülni, és akkor még ott van a várható szülés is, mely alatt biztosan duplájára növök majd. Ezt így nem akarom folytatni.

Annyiszor elhatároztam már, hogy lefogyok, de tartósan sosem jött össze. Nem igaz, hogy nem vagyok rá képes. Ha valami, akkor legalább ez sikerüljön. Amúgy is ráérek, most az étkezésemmel és a testmozgással foglalkozni. Most kell változatnom, nem a jövő héten!

Nehezítő tényezőnek számít két dolog is. Az egyik a párom étkezési szokásai. Neki főznöm kell mindig valami finomat és kalóriadúsat. Ő 53 kg és 170 cm, szóval őt hizlalni kell, míg engem fogyasztani. Nem könnyű dolog ez így.

A másik pedig az, hogy ősszel várható a szakács OKJ vizsgám, melyre a nyár végétől kellene gyakorolnom. Ez a gyakorlatban 20 étel elkészítését jelenti, melyben a kalóriadús desszertek is kiemelt szerepet kapnak. Fogalmam sincs, hogy hogyan fogom ezeket megfőzni, anélkül, hogy nem kóstolnám meg (vagy ne falnám fel az egészet). Így ez egy óriási nehezítő tényező, de az igazság az, hogy az életmódváltás elkezdésére sosincs jó időpont. Csak a MOST van.

Annyiszor megpróbáltam már és annyi módszert kipróbáltam már, de még mindig hiszek benne, hogy most sikerülhet. Sikerülnie kell!

Egy dolgot nem próbáltam még a rengeteg fogyókúrás módszer közül. Ezt a kalóriaszámolgatós dolgot. Ez sosem tetszet igazán. Túlságosan kötött és én nem szeretem a kötött dolgokat. De találtam egy jó kis oldalt, a www.kaloriabazis.hu –t, mellyel rájöttem, hogy nem is annyira kötött. Sőt! Azt hiszem ezt nekem találták ki. Olyan mintha lenne egy személyi edzőm. Sosem tudtam rendszert tartani az étkezésemben és a mozgásban, de úgy hiszem ennek segítségével sikerülni fog.

A rendszerben beállítottam az adataimat (születési év, magasság, súly, stb.) és azt, hogy mikorra és mennyit szeretnék lefogyni. Ez alapján kijött, hogy 1314 kcal fogyaszthatok csak egy nap, hogy 10 kg-ot fogyjak hat hónap alatt. Ez elég kevésnek tűnik.

Gyorsan fel is vittem az aznapi nem éppen light-os fogyasztásomat. Ma 1965 kalóriát vittem be a szervezetembe. Ez nemcsak lecsós tarhonyát, csokikat, édes fehér bort jelentett, hanem plusz egy kilót is a mérlegen. Ráadásul a honlap azt is világosan mutatja, hogy túl sok zsírt vittem be mai nap. Nagyon tetszik ez a program. Ezzel előre is meg tudom tervezni az étrendemet. A keresőben minden étel kalóriatartalmát megtalálom. Ha pedig valami újat főzök, akkor én is be tudom írni a kalóriatartalmát. (Egy probléma van csak ezzel az oldallal: nem minden adat lehet hiteles, pont azért, mert mindenki maga viheti fel egy-egy étel kalóriatartalmát.)

A mai napi kalória bevitelemből jót látszik, hogy ehhez az 1314 kcal meg nem haladásához komoly stratégiára van szükség. Növelnem kell a fehérjebevitelt és csökkenteni az imádott szénhidrátokat. Olyan ételeket kell keresnem, melyek alacsony kalóriatartalmúak, és ami a legfontosabb: MOZOGNOM KELL. A programban be tudom állítani, hogy mennyit és mit sportoltam és ez alapján levonja az elégetett kalóriákat. De ez legyen a holnap zenéje. Ma úgy alszom el, hogy látom magam előtt az álomalakomat és tudom sikerülni fog.

Kép: Pinterest

                                       

Ezeket az elvek szeretném betartani:

1) Beiktatni a rendszeres négyszeri étkezést ugyanabban az időben az alábbiak szerint:

  • Reggeli: 8:00
  • Tízórai: 11:00
  • Ebéd: 14: 00
  • Uzsonna: 17:00
  • Vacsora: 19:00-20:00
  • Alvás: 23:00 (3 órával lefekvés előtt már nem szabad enni).

2) Fehérliszt helyett egészséges lisztek fogyasztása

3) Fehércukor helyett xilit

4) Naponta 2-3 l víz fogyasztása

5) Elkerülni a tartósítószeres, mesterséges termékeket

6) Egyszerre csak keveset enni

7) Heti 4 nap mozgás

Remélem, sikerülni fog.

Szép estét mindenkinek!

vissza