Life&Trend

Az élet hangulatos oldala

Kedves Olvasóm!

Szeretettel köszöntelek az oldalamon!

Földi Rita vagyok, a Life&Trend alapítója és főszerkesztője.

Az élet számos területén találhatunk olyan tevékenységeket, melyek szebbé tehetik a mindennapjainkat. A Life&Trend ezeket szeretné bemutatni, hogy az élet hangulatos oldala legyen, ahová örömmel térsz be egy kis csemegéért, motivációért, tippekért.

A Life&Trend hangulatot ad, életmódtippekkel lát el, szórakoztat.

Kövess itt is!

Life&Trend

Megosztás

Mit főzzek ma?

Tárkonyos gombakrémleves ropogós tésztafedő alatt

Tárkonyos gombakrémleves ropogós tésztafedő alatt Konyha: magyar
Fő kategória: levesek
Étkezés: ebéd
Szezon: téli, szezonfüggetlen
Alkalom: Valentin-nap, vasárnapi ebéd, karácsony, szilveszter, újév
Elkészítési nehézség: közepes

Gombapörkölt

Gombapörkölt Konyha: magyar
Fő kategória: zöldséges ételek
Étkezés: ebéd, vacsora
Alkalom: vasárnapi ebéd
Elkészítési nehézség: könnyű
Elkészítési idő: max. 30 perc

Gyömbéres kelbimbó krémleves reform módon

Gyömbéres kelbimbó krémleves reform módon Fő kategória: levesek
Étkezés: ebéd
Alkalom: vasárnapi ebéd
Elkészítési nehézség: könnyű
Elkészítési idő: max. 30 perc
Speciális összetevő: húsmentes, fehér cukor mentes, fehér liszt mentes, gluténmentes, tojásmentes

Receptkereső

Keresett kifejezés:
Árszint:
Fő kategória:














Konyha:


Étkezés:




Szezon:




Alkalom:










Elkészítési nehézség:


Elkészítési idő:





Speciális összetevő:






Népszerű témák:











Lejárt a 6 hónap

2014.12.17.

154. nap

Ma telt el pontosan 6 hónap azóta, hogy elkezdtem az életmódváltást. 10 kg helyett 7 kg-ot sikerült elérnem. Jelenleg is 63 kg vagyok a 70 kg helyett. Tulajdonképpen elégedett vagyok az eredményemmel, mert még sohasem fogytam ennyit. Ugyanakkor még mindig nem vagyok megelégedve a testemmel. Egyre szigorúbb vagyok magammal. Ma készítettem néhány képet a tükör előtt, hogy jobban össze lehessen hasonlítani a nyári képekkel. Látszik némi változás, de nem túl sok. Az látszik, hogy a hasamról elég sok lement, (na meg a mellemről is), viszont továbbra is előrébb van a hasam, mint a mellem. Katasztrófa. A karomra sikerült némi izmot felszednem, de a hasamon semmi izom nem látszódik, arra nem jött fel semmi.

De nem vagyok elkeseredve, mert a hetekben újabb értékes tapasztalatokra tettem szert. (Például, hogy ne hagyjam kint hűlni a diabetikus bejglit az asztalon, mert a szomszéd macskája megeszi és dobhatom ki az egészet.) Viccet félre téve úgy érzem, hogy ezekkel a tapasztatokkal sikerül izmosabbá válnom, mert már nem is igazán fogyás a lényeg, hanem az hogy szép izmos hasam, popsim, lábam legyen. Na, jó azért további 8 kg leadását kitűztem 6 hónap elteltével. Tehát jövő júniusban 55 kg-nak kellene lennem. Ezt viszont már teljesen másképp fogom csinálni.

Jó, hogy pár hete átalítottam 1200 kalóriára a napi keretet, mert azóta nem vagyok éhes és sokkal jobban bírom az edzéseket is. Kell ez a kalóriamennyiség. Az újonnan beállított 55 kg-os cél pedig még 1400 kalóriát is megengedne. Egyelőre bőven elég az 1200 kalória, nem éhezek. A gond az, hogy 1200 kalória mellett is túllépem a megendezett zsír mennyiséget (25 g) 8-15 grammal. Erre a jövőben jobban oda kell figyelnem. Pedig már vettem kókuszolajat is a főzéshez (bár minek, több kalória van benne, mint az olívaolajban, de ugyanannyi zsír) Viszont felfedeztem, hogy van szőlőmagolajam is, melynek bizonyos fajtája kevesebb kalória mint az olívaolaj.

A szénhidrátokkal nagyon jól állok hetek óta. 130 g helyett 80-100 g szokott csak elfogyni. (Talán ezért mert eddig rossz volt a sütőm és nem tudtam diabetikus sütiket enni.) A legnagyobb és legpozitívabb változás viszont a fehérjében van. Sikerül szinte mindig megenni az előírt 130 grammot (olykor többet is).  A fehérje pedig fogyaszt, mint tudjuk. Mostanában nagyon sok testépítős oldalt olvasok és innen merítettem sok ötletet. Szerencsére nővéremtől kaptam egy adag protein port is (és egy cuki rózsaszín shaker-t is) szóval 31 g fehérje biztosítva van problémamentesen. Ez amúgy csak agy csomó csirkemellel lenne megoldva, amit már egy kicsit unok, így néha van pulykamell meg sertéscomb is, bár hátszín jobb lenne, de talán majd jövőre.

Ezek változtak most az étkezésemben:

1. étkezés: 8 körül egy natúr joghurt 11 g zabpehellyel. Elkezdtem C- vitamint és E- vitamint is szedni reggelente. Az E- vitamin segíti a bőr szépségét, illetve nálam a visszér miatt is kell, illetve azért is, mert a súlyzós edzéssel sok E-vitamin kiürül. A C-vitamin pedig immunrendszer erősítőnek kell, és azért mert állítólag szintén fogyaszt.

2. étkezés: Utána 10 órakor van a második étkezés, mely 2 tojásfehérjéből és egy tojásból álló rántotta, 1 tk szőlőmag olajon megsütve. 50 g koktélparadicsommal és egy szelet light kenyérrel.

3. étkezés: Ebéd 13 óra körül: 150 g csirkemell vagy pulykamell (nyersen kimérve, 3 g kókuszolajon megsütve. Ehhez 50 g basmati rizs és 150 g zöldség (karfiol, brokkoli, zöldborsó)

Ebből látszik, hogy jobban odafigyelek a rostokra és a vitaminokra. Próbálok persze változatosan is enni, hogy ne legyen unalmas, de ez a zsírok és fehérje mennyisége miatt igen nehéz. Az új kedvencem az édeskömény saláta lett (recept itt), melyet sertéshúsiból készített pörkölt mellé ettem (egy kis zöldbabbal megfőzve) szénhidrát csökkentett tésztával.

4. étkezés: Uzsonna: 250 g zsírszegény túró egy kevés folyékony édesítőszerrel és citromlével, melyet két részletbe tudok csak megenni. Eddig is csak 100 g-ot fogyasztottam, szóval ez az egy csomag ez elég sok.

Edzés:

7 óra körül edzek. Megtudtam, hogy nem érdemes minden nap halára edzeni az izmokat. Úgyhogy most már csak háromnaponta végzek súlyzós edzést, de azok nagyon intenzívek. Jobban odafigyelek a kitartásra, az ismétlések számára és a légzésre is. 50 kg-os súlyzókkal edzek már hetek óta vállra, karra, mellre 2 ismétléssel 20 darabot. Ezek mellett még 2x 20 hasra is.

Ha nincs súlyzós edzés, akkor csak hasra edzek (kardió típusú edzések) és popsira. Minden edzés után 15 percen belül elfogyasztom a turmixomat. Edzés után nagyjából 15 percen át áll nyitva az úgynevezett anabolikus kapu. Ez azt jelenti, hogy ebben az időtartamban a szervezet sokkal jobban tudja hasznosítani a bejuttatott tápanyagokat, mert kiéhezett állapotban van. Tehát ekkor kell fehérjét adni neki, amiből izmot tud építeni. Én 40 g protein keverek 2,8 dl tejbe.

5. étkezés: Edzés után 1 órán belül igyekszem elfogyasztani a vacsit, mely vagy ugyanaz, mint ebédnél, vagy 30 g saláta keverék, husival vagy tonhal konzervvel és paradicsom. De van, hogy ugyanaz, mint az első étkezés (joghurt és zabpehely)

Elkezdtem fokozatosan szoláriumba is járni. Heti 2x 3 percre. Most már növelni fogom 6 perce is. Szóval, azt hiszem minden megteszek az egészségemért és tulajdonképpen teljes az életmódváltás. Nem is akarok visszatérni. Jól érzem magam így. Akkor nem érzem jól magam a bőrömben, ha sokat eszek.

Tegnap mivel újra jó a sütőm, és egy hét múlva karácsony, bejglit sütöttem (recept itt). Csináltam diabetikusat is, de ezt a macska megette, mint ahogyan már írtam. A cukros verzióból, pedig elég sokat ettem. Utána szabályosan rosszul lettem. Volt egy kis hányingerem is. Ebből látszik, hogy néha még mindig elszalad velem a ló. De jó tanulság is volt, hogy karácsonykor nagyon figyeljek oda arra, hogy mennyit eszek. A szervezetem már egyből jelez, ha valami nem jó neki, és a túl sok szénhidrát (cukor) mennyiségre érzékeny lett. Ráadásul ezek rossz szénhidrátok, melyek csak a zsírpárnákat növelik, az izmok rovására.

Szóval szigorúbb vagyok magammal, de azért havi egy bűnözést megengedek még. Például a menstruáció első napján egy kis csoki valami romantikus film társaságában igencsak a megérdemlős kategória. Szerencsére ezek a kilengések a mérlegen nem mutatkoznak meg, viszont másnap annál keményebb vagyok magammal.

Messze még a végcél, de nem is az a lényeg, hanem az, hogy közben élvezem, hogy megadhatom a testemnek azt, amire szüksége van, ami jó neki. Remélem ezt januártól is ugyanígy tudom tartani, ugyanis új munkahelyre megyek. 5-én kezdek, és még nem tudom, hogy hogyan oldom meg az 5 étkezést és a tornáimat a pesti ingázás és a korán kelés miatt. De ahogy ezt a 7 kg-ot is leküzdöttem, nem lehet előttem akadály. Új megerősítésem: győztesnek születtem. Győztes vagyok!

Szép estét!

vissza