Life&Trend

Az élet hangulatos oldala

Kedves Olvasóm!

Szeretettel köszöntelek az oldalamon!

Földi Rita vagyok, a Life&Trend alapítója és főszerkesztője.

Az élet számos területén találhatunk olyan tevékenységeket, melyek szebbé tehetik a mindennapjainkat. A Life&Trend ezeket szeretné bemutatni, hogy az élet hangulatos oldala legyen, ahová örömmel térsz be egy kis csemegéért, motivációért, tippekért.

A Life&Trend hangulatot ad, életmódtippekkel lát el, szórakoztat.

Kövess itt is!

Life&Trend

Megosztás

Mit főzzek ma?

Kókuszgolyó

Kókuszgolyó Konyha: magyar
Fő kategória: desszertek
Étkezés: tízórai, uzsonna
Szezon: téli, szezonfüggetlen
Alkalom: újév, farsang, Valentin-nap, húsvét, karácsony, szilveszter
Elkészítési nehézség: könnyű

Csokoládé szuflé forralt boros almapürével

Csokoládé szuflé forralt boros almapürével Fő kategória: desszertek
Étkezés: tízórai, uzsonna
Szezon: őszi, téli, szezonfüggetlen
Alkalom: farsang, Valentin-nap, húsvét, grill party, szüret, Halloween, Márton-nap, vasárnapi ebéd, karácsony, szilveszter, újév
Elkészítési nehézség: nehéz
Elkészítési idő: max. 30 perc

Tárkonyos gombakrémleves ropogós tésztafedő alatt

Tárkonyos gombakrémleves ropogós tésztafedő alatt Konyha: magyar
Fő kategória: levesek
Étkezés: ebéd
Szezon: téli, szezonfüggetlen
Alkalom: Valentin-nap, vasárnapi ebéd, karácsony, szilveszter, újév
Elkészítési nehézség: közepes

Receptkereső

Keresett kifejezés:
Elkészítési idő (perc):
min.:
max.:
Speciális összetevők figyelembe vétele:



Árszint:
Fő kategória:














Konyha:


Étkezés:




Szezon:




Alkalom:










Elkészítési nehézség:


Elkészítési idő:





Speciális összetevő:






Népszerű témák:











Ezeket a hibákat ne kövesd el, ha üzleti Facebook oldalad van

2017.05.30.

Ezeket a hibákat ne kövesd el, ha üzleti Facebook oldalad van

7+1 tipp, hogy ne veszítsd el a követőidet

Azt már nem kell hangsúlyozni, milyen fontos, hogy egy vállalkozás fent legyen a Facebookon. Nagyon sokan belátták, hogy egy üzleti oldal elengedhetetlen ahhoz, hogy a vásárlókkal kapcsolatot tartsunk és növeljük az eladások számát. Sorra jönnek létre az oldalak, azonban egy oldal önmagában nem sokat ér. Ahhoz, hogy követőket gyűjts és azokat meg is tartsd, nagyon sokat kell foglalkoznod egy oldallal.

Az alábbiakban 8 pontba szedtem (a saját tapasztalataim alapján), hogy milyen hibákat követhetsz el az üzleti Facebook oldaladdal.

1. Nem tünteted fel a névjegy adataidban a nyitva tartást vagy az elérhetőség térképét

Az egyik legalapvetőbb hiba egy olyan vállalkozásnál, melynek üzlete is van (webshopnál is fontos lehet, ha van személyes átvételi pont is). Éttermeknél, cukrászdáknál, boltoknál alapvető információ. Ha nem írod, ki, hogy mikor és hol várod a vásárlókat, akkor mégis mire számítasz, hogyan találnak meg? Aki a Facebookon rád talál, annak azonnali információkra van szüksége arról, hogy éppen nyitva vagy-e, és ha igen, akkor hol van pontosan az üzleted. Így ezeket az adatokat ne csak a weboldaladon tüntesd fel, tedd eléjük a Facebookon is!

2. Nem kommunikálsz a vásárlóiddal

Ne kövesd el azt a hibát, hogy csak a termékeidről posztolsz! Attól, hogy a boltod online (is) van, attól még ugyanazok a módszerek működnek itt is, mint az offline értékesítésnél.

Vegyünk példának egy élelmiszerboltot. Egy jó eladó megkérdezi, hogy mit tervezz főzni a vásárló, ajánl hozzá friss zöldséget, rábeszél még egy extra szószt a grillezéshez. Kérdez és utána reagál rá.

Ugyanezt te is megteheted a Facebook oldaladon. Tegyél fel személyes kérdéseket, melyek kapcsolódhatnak a termékedhez. A követőid mindig értékelik, ha személyesen szólsz hozzájuk.

Néhány példa

Mit terveztek a hétvégére? Grill party vagy strandolás?

Ti mivel vészelitek át ezt a nyári meleget? Van egy jó koktél receptetek?

3. Oda nem illő posztokat teszel ki

Egy adott célközönség adott dolgokra reagál jól. Tudnod kell, hogy mit szeret a célközönséged! Azokat részesítsd előnyben, melyek nekik szólnak, és ha a termékedhez nem kapcsolódik, akkor hagyd a Tibi atyás mémeket és a cuki macskás képeket. Van olyan célközönség, ahol nagyon jól működik, de valahol negatív hatást fog kiváltani.

4. Olyan posztokat teszel ki, melyet nem lehet lájkolni vagy imádni

Mióta megjelentek a reakció gombok, azóta egyre több helyen találkozni olyan posztokkal is, melyek a szomorú vagy dühítő gombok megnyomását válthatják ki leginkább.

Jó, ha tudod, hogy ha rajongóid a dühítő gombokat nagy számban nyomogatják, akkor azzal gyakorlatilag ”leiratkoznak” rólad. Bár a Facebook még a reakció gombok megjelenése előtt kijelentette, hogy a gombokkal nem fog változni az elérési algoritmus, a gyakorlatban még is az látszódik, hogy az imádom reakció gomb megnyomásával nagyobb lesz az elköteleződése a követőidnek az oldalad irányába, vagyis a Facebook többször fogja a posztjaid azok elé tenni, akik a posztjaidra az imádom reakció gombot nyomták meg.

Tehát olyan posztokat készíts, amelyek szerethetőek és kerüld a bakikat! Próbálj meg más szemével tekinteni a posztjaidra! Vajon másnak is ugyanúgy tetszene, mint neked?

Az egyik legdurvább hiba, amit egy szálláshely Facebook oldalán láttam, az egy pókos kép volt. Poénból kitették, hogy milyen pókot találtak. Hát nem hiszem, hogy sokan ezek után ezt a szálláshelyet választják majd, főleg nem egy olyan személy, akinek pókfóbiája van. Szerintem még az oldalról is leiratkozik, hogy nehogy újra ilyen ijesztő képeket lásson.

5. Unalmas képeket használsz

A Facebook felhasználók naponta több ezer képpel találkozhatnak a Facebook hírfolyamukban. A verseny óriási, így ki kell tűnnöd valamivel! Használj figyelemfelkeltő képeket, hogy biztosan észrevegyenek.

6. Nem követed a konkurenciádat

Nézd meg hogyan posztolnak, lesd el a jó ötleteket, inspirálódj! Valamint kövesd be őket, mert így valószínűleg meg fogod kapni a hirdetéseiket, amiből ha ügyes vagy azt is látod, majd, hogy ők kikre hirdetnek rá.

7. Nem reagálsz az aktuális eseményekre

A Facebook tulajdonképpen egy hírfolyam. Nagyon sokan innen tájékozódnak az aktuális hírekről, történésekről. Ha termékeddel rá tudsz kapcsolódni egy top témára, akkor jó eséllyel növelheted az eladásaidat is. Aktuális esemény lehet egy ünnepnap, egy sportesemény, de akár egy rendkívül forró időjárás is. Hideg üdítőket vagy éppen strand cuccokat árulsz? Akkor kattanj rá te is a témára például így:

Az előrejelzések szerint hétvégén akár 32 fok is várható! Ideje beszerezni néhány menő strand cuccot és irány a beach! 

7+1. Nem hirdetsz a célközönségednek

Szuper, hogy van egy Facebook oldalad és szuper, ha vásárlóidból egy-kettő már rátalált és belájkolt. De nem akarsz még több vásárlót szerezni? Olyanokat, akiknek érdeklődésük és hobbijuk pont a te termékedhez kapcsolódik? Ha igen, akkor hirdess a célközönségednek! A Facebook hirdetés gyakorlatilag a legolcsóbb hirdetései forma. Használd ki ezt a lehetőséget, mert a konkurenciád már valószínűleg rég használja.

A fenti tippeken kívül még jó néhány fontos dolgot fel tudtam volna sorolni a posztok gyakoriságától kezdve az ingyenes követő szerzésen át. De remélem, ezeket már mind ismered, ha nem akkor keress meg bátran, szívesen segítek.

» Kapcsolat 


Van itt még pár tippem hashtagekre is:

Így gyűjt lájkokat egy gasztroblogger a közösségi oldalakon

Így gyűjt lájkokat egy gasztroblogger a közösségi oldalakon Bármilyen témában is írod a blogodat, a bejegyzéseidet el kell juttatnod azokhoz, akik érdeklődnek a ...

Hasznosnak találtad a cikket? Oszd meg az ismerőseiddel is!

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Szólj hozzá elsőként!