Life&Trend

Az élet hangulatos oldala

Kedves Olvasóm!

Szeretettel köszöntelek az oldalamon!

Földi Rita vagyok, a Life&Trend alapítója és főszerkesztője.

Az élet számos területén találhatunk olyan tevékenységeket, melyek szebbé tehetik a mindennapjainkat. A Life&Trend ezeket szeretné bemutatni, hogy az élet hangulatos oldala legyen, ahová örömmel térsz be egy kis csemegéért, motivációért, tippekért.

A Life&Trend hangulatot ad, életmódtippekkel lát el, szórakoztat.

Kövess itt is!

Life&Trend

Megosztás

Mit főzzek ma?

Gombával töltött palacsinta rántva

Gombával töltött palacsinta rántva Konyha: magyar
Fő kategória: zöldséges ételek
Étkezés: ebéd
Alkalom: vasárnapi ebéd
Elkészítési nehézség: közepes
Speciális összetevő: húsmentes

Fokhagymás rakott pulykamell cukkínivel és bulgurral (alakbarát)

Fokhagymás rakott pulykamell cukkínivel és bulgurral (alakbarát) Fő kategória: szárnyas ételek
Étkezés: ebéd
Szezon: szezonfüggetlen
Alkalom: vasárnapi ebéd
Elkészítési nehézség: könnyű
Elkészítési idő: max. 60 perc

Fokhagymakrémleves

Fokhagymakrémleves Konyha: magyar
Fő kategória: levesek
Étkezés: ebéd
Szezon: téli, szezonfüggetlen
Alkalom: vasárnapi ebéd, karácsony, szilveszter, újév, farsang
Elkészítési nehézség: könnyű

Receptkereső

Keresett kifejezés:
Árszint:
Fő kategória:














Konyha:


Étkezés:




Szezon:




Alkalom:










Elkészítési nehézség:


Elkészítési idő:





Speciális összetevő:






Népszerű témák:











Lépj időben! Duplázd meg a követőidet és a forgalmadat a karácsonyi hajrában!

2016.11.14.

Lépj időben! Duplázd meg a követőidet és a forgalmadat a karácsonyi hajrában!

5 titkos karácsonyi marketing tipp közösségi oldalakra. Láss neki még novemberben!

Minden évszak és így minden ünnep más és más kommunikációs stratégiát igényel. Az ünnepek közül a karácsony a marketingesek és a vállalkozók Mekkája.

Egy jó stratégiával a közösségi oldalakon ilyenkor lehet a legtöbb emberhez eljutni és megkétszerezni a forgalmat, de ehhez ismerned kell néhány trükköt. 

5 titkos karácsonyi marketing tipp Facebookra, Twittere és Instagramra:

1. Használj márkához illő karácsonyi fotókat!

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy karácsony közeledtével mindenféle – néhol már giccsesnek számító – karácsonyi grafikával posztolják tele a közösségi oldalaikat, akár napi 4-5 poszt formájában is. Alapvetően nincs baj a karácsonyi képekkel, de ha profin akarod csinálni, akkor figyelj oda a mennyiségre és a minőségre!

Már november közepén is elkezdheted ezeket posztolni, mert ilyenkor már az emberek többsége adventi készülődésben ég. Felüdülés lehet számukra a karácsonyi hangulatú képek nézegetése. A szórakoztató képek közé kell becsúsztatnod észrevétlenül a márkádat, cégedet.Ehhez csak ki kell használnod az ünnepi képek adta lehetőségeket.

A legjobban úgy tudod kihasználni a karácsonyi képeket, ha a vállalkozás profiljának megfelelő képet választasz. Alapvetően bármelyik termékedet lefotózhatod, vagy képszerkesztőkkel elhelyezheted karácsonyi háttérben, még akkor is, ha nem igazán kapcsolódik a karácsonyhoz. Használd a kreativitásodat vagy alkalmazz grafikust erre a feladatra!

Néhány ötlet nagyobb márkáktól:

BMW ügyesen megoldotta a karácsony és az autó megjelenítését egy fotón. Természetesen a termék van előtérben, de a háttérben jól látszódik a karácsonyfa is.

Coca-Cola az italhoz ételt párosított ebben a posztban. A karácsonyi menühöz pedig karácsonyi hátteret adott.

Telenor december 26-án a fenti poszttal indított. Ügyesen megoldotta ezzel a bögrével, hogy a logó kerüljön előtérbe, de a háttér teszi igazán karácsonyivá a képet. 

Tanulság

Ha fodrász vagy, akkor posztolj karácsonyi hajkölteményekről (egy-két vicces is belefér), ha éttermed van, akkor posztolj szépen feldíszített, karácsonyi dekorációval ellátott asztalokról. Szavaztasd meg a rajongóidat, hogy idén milyen színű dekoráció kerüljön az éttermedbe. Ha pékséged van, akkor posztolj karácsonyi péksüteményekről, melyek hátterében karácsonyfa áll.

Sorolhatnám még, de a lényeget már szerintem érted: legyen releváns a kép, amit feltöltesz a közösségi oldaladra! Jó, belefér néha más is, de ne feledd, hogy te a saját termékedet akarod eladni és erre a legjobb alkalom a karácsony.

Lindt csokoládé karácsonyi képe. Igazán mutatós a piros csomagolású Lindt csokoládé a zöld karácsonyfán. Ugye, hogy te is kedvet kaptál egy ilyen díszhez vagy ahhoz, hogy rögtön bekapj egy falat lágyan olvadó csokoládét?

Ha már az üzletedet feldíszíted az ünnepekre, akkor tedd meg ezt a logóddal is! A követőid értékelni fogják. Az élményajándékokat kínáló ÉlményPláza például így díszítette fel a logóját tavaly.

A fentieknek megfelelően már november végén (például advent első vasárnapján) átválthatod a borítóképedet a Facebookon és a Twitteren valami releváns, márkádat tükröző karácsonyi, hangulatú képre. Instagramon is érdemes új képet választani ilyenkor. Például egy karácsonyi gömböt, de lehet ez a karácsonyi díszes új logód is.

Extra titkos tipp:

Tapasztalatom szerint a feltöltött képeknél nem a minőség számít, hanem a tartalom, az érzelem, amit átad. Nem feltétlenül szükséges profi fotót feltöltened. Sokszor egy telefonnal készített, filter nélküli kép sokkal jobban visszaadja a hangulatot, az élményt. Ezekre a "ezt akár én is fotózhattam volna" típusú képekre több reakció érkezhet, mert a közönséged jobban tud vele azonosulni. Próbáld ki ezt is, azt is! Nézd meg, hogy nálad melyik válik be jobban.

2. Légy naprakész és tettre kész!

Egy jó, közösségi médiával foglalkozó szakembernek az időjárást is figyelembe kell vennie a posztok készítésekor. A karácsonyi szezonban természetesen a hójelentésekre kell nagyon figyelned, és ha lehullik az első hó, akkor jöhetnek a naprakész, jópofa posztok megspékelve egy kis termékajánlóval vagy anélkül. Az ilyenféle posztok bizalmat ébresztenek, mert látják, hogy nem egy gép van a másik oldalon, hanem egy érző ember. A bizalom pedig a vásárlás alapja lesz.

fotó:Pinterest


Extra titkos tipp:

Nem csak az időjárással kapcsolatban kell naprakésznek lenned. Minden olyan aktuális eseményt, programot és hírt követned kell, mely kapcsolódik a termékedhez, szolgáltatásodhoz, vállalkozásodhoz. Erre a legjobb megoldás a Google Alerts. Állítsd be, hogy milyen kulcsszavakat tartalmazó hírekről szeretnél értesülni és rögtön megkapod e-mailben frissen, ropogósan. Saját márkád, terméked nevét is érdemes beállítani a kulcsszavakhoz, így egyből megtudod, hogy ha valaki írt rólad. De karácsonykor természetesen a karácsony szót se felejtsd el!

3. Használd az ünnepi #hashtageket!

A hashtagek használatával – különösen Instagramon és Twitteren – duplázhatod meg a követőid számát. Erről már írtam egy korábbi cikkemben. A karácsonyi időszak alatt ezekből a hashtagek-ből válogass a posztnak megfelelően:

#karácsony #karacsony #karácsonyi #karácsonyfa #karacsonyfa #karácsonyihangulat #ajándék  #karácsonyiajándékötlet #karácsonyiajándék #mikulás #mikulas #ünnep #tél

#xmas #christmas #merrychristmas #merryxmas #gifts #prestent #presents #holiday #holidays #winter #wintertime #snow #xmasdecorations #christmasdecoration #christmasdecorations #xmastree #christmastree #xmaslove #xmaslover #like #love happy #hapiness #family #moments #fun #instagood #natale #santa #santaclaus #hohoho #navidad

Valójában Facebookon nem működik olyan hatékonysággal a hashtag, mint például Instagramon vagy Twitteren. A BuzzSumo 2016 februárjában közzétett kutatása szerint a hashtag nélküli posztok jobb elérést kapnak, mint a hashtaggel ellátottak. Lehet, hogy az elérésekre negatív hatással van, ugyanakkor márkaépítésre vagy egy nyereményjátékra kitűnően alkalmazhatóak.

Extra titkos tipp:

Jó, jó karácsony hashtag, de mi kapcsolódik még ehhez a szóhoz? Ebben segít neked a hashtagify.me oldal, ahol csak be kell írnod a #tag után a keresett szót és máris kiderül, hogy az xmas szóhoz még mennyi hashtag kapcsolódhat. (Mobilra külön applikációk vannak a hashtagek kiválasztására. A Top Tags applikáció például összegyűjti neked a legnépszerűbb hashategeket, melyeket egy érintéssel ki tudsz másolni és be tudod illeszteni a posztba.)

A Twitter is segít a megfelelő hashtag kiválasztásában. Oldalt, a Trendeknél láthatod, hogy egy adott időszakban melyik hashtagek voltak a legnépszerűbbek a földrajzi helyzetedhez viszonyítva vagy a követődnél/követettjeidnél. 

4. Használd az ünnepi emojikat!

Minden statisztika azt bizonyítja, hogy egy emojival ellátott poszt sokkal jobb interakciót ér el, mint egy emoji nélküli. Használd ki ezt az ünnepi időszakban is! Posztolj a karácsonyfa, a csillag, a hópehely, vagy a mikulás emojikkal. Tudod, hol találsz ilyeneket? Ha nem mobilról töltöd fel ezeket, akkor itt és itt találod az emojikat. Csak másold ki, és illeszd be a posztba!

Facebook emojik

Extra titkos tipp:

Instagramnál még egy trükköt be tudsz vetni: a bio részben használd a karácsonyfa emoji-t, mely a hashtag-hez hasonlóan kereshető. Ha valaki karácsonyi dolgokat keres az Instagramon, akkor a keresőbe be tudja másolni például a karácsonyfa emojit és így a te profilodat is ki fogja dobni, így máris lesz egy új követőd, ráadásul az Instagram profilodat is karácsonyi hangulatúvá varázsoltad. Nézd meg én hogyan használom.

5. Hirdess Facebookon már novemberben!

Ahhoz, hogy Facebook oldalad híre tömegekhez jusson el, ahhoz hirdetned kell. Egy jó social media manager nemcsak a hirdetés szövegében tud neked segíteni, hanem abban is, hogy minél kevesebb költségből minél több emberhez tudj eljutni. Persze te magad is beállíthatod a hirdetést, de mára ez egy szakmává nőtte ki magát. Te sem szereled meg az autódat, ha nem vagy biztos benne, hogy hová kell nyúlni, mit kell pontosan csinálni. Inkább egy autószerelőre bízod. A karácsonyi időszakban pedig tényleg nincs értelme kockáztatni. Ha úgy érzed, nem megy egyedül, akkor fordulj szakemberhez!

A karácsonyi hirdetéseknél különösen figyelni kell arra, hogy a kép és a szöveg is érzelmet váltsanak ki. A szöveg legyen rövid, inkább a képpel mondd el, amit szeretnél, és hass az érzelmekre! Ebből következik először egy lájk, később egy vásárló.

Star4You ötletes képet választott a karácsonyi kampányához. Ha eddig még nem gondolkodtál csillag ajándékozásban, ettől a képtől biztosan kedvet kapsz hozzá.

A karácsonyi kampányt már november elején építsd fel és kezdd el! Minél közelebb kerülünk az ünnepekhez annál több karácsonyi hirdetéssel fognak találkozni a közösségi oldalak felhasználói, így egyre nagyobb lesz a konkurenciád. Lépj időben!

Extra titkos tipp:

Facebook szövegfedettségi eszközével ellenőrizni tudod, hogy a szöveg, amit írtál megfelel-e a közösségi oldal szabályainak.  Azt a képet, amelyiken túl sok szöveg van, a Facebook rosszabb eléréssel bünteti, esetleg meg sem jeleníti.

Ha már a büntetésekről van szó, akkor érdemes alaposan átolvasnod, hogy mit lehet, és mit nem lehet hirdetni a Facebookon, mert a szabálysértés a Facebook oldalad elvesztésével is járhat.

A közösségi oldalak megfelelő működtetéséhez két dologra van szükséged:

1.idő

2. szakértelem 

Ha elakadtál, szívesen segítek neked. Keress meg e-mailben!

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Szólj hozzá elsőként!