Life&Trend

Az élet hangulatos oldala

Kedves Olvasóm!

Szeretettel köszöntelek az oldalamon!

Földi Rita vagyok, a Life&Trend létrehozója és szerkesztője.

Az élet számos területén találhatunk olyan tevékenységeket, melyek szebbé tehetik a mindennapjainkat. A Life&Trend ezeket szeretné bemutatni, hogy az élet hangulatos oldala legyen, ahová örömmel térsz be egy kis csemegéért, motivációért, tippekért.

A Life&Trend hangulatot ad, életmódtippekkel lát el, szórakoztat.

Kövess itt is!

Life&Trend

Megosztás

Mit főzzek ma?

Tárkonyos sertésragu zellerrel és római köménnyel (alakbarát, gluténmentes)

Tárkonyos sertésragu zellerrel és római köménnyel (alakbarát, gluténmentes) Elkészítési idő (perc): 40
Speciális összetevők figyelembe vétele: Gluténmentes, Fehér cukor és fehér liszt nélküli
Fő kategória:
Árszint: olcsó hozzávalók

Csirkepörkölt galuskával

Csirkepörkölt galuskával Konyha: magyar
Fő kategória: szárnyas ételek
Étkezés: ebéd
Szezon: szezonfüggetlen
Alkalom: vasárnapi ebéd
Elkészítési nehézség: könnyű

Tükörtojásos szendvics (alias Rita szendzsó)

Tükörtojásos szendvics (alias Rita szendzsó) Fő kategória: sertés ételek
Étkezés: reggeli
Szezon: szezonfüggetlen
Alkalom: karácsony
Elkészítési nehézség: könnyű
Elkészítési idő: max. 15 perc

Receptkereső

Keresett kifejezés:
Elkészítési idő (perc):
min.:
max.:
Speciális összetevők figyelembe vétele:



Árszint:
Fő kategória:














Konyha:


Étkezés:




Szezon:




Alkalom:










Elkészítési nehézség:


Elkészítési idő:





Speciális összetevő:






Népszerű témák:











Párolt rizs rozmaringos sült zöldséggel

2013.11.18.

Párolt rizs rozmaringos sült zöldséggel

Ennek az egyszerű ételnek lehetne az is a neve, hogy ami a kamrában van. Persze ekkor feltételezzük, hogy van egy kis maradék sárgarépa, egy kevés petrezselyemgyökér és egy kis fej vöröshagyma a kamra mélyén. Nekem szerencsére volt. Így született meg ez a recept is, mikor hirtelen rám tört, hogy épp itt az ideje csupa zöldségeket enni.

Hozzávalók (2 személyre):

1 kis fej vöröshagyma

1 db sárgarépa

1 db petrezselyemgyökér

őrölt rozmaring

vaj vagy olívaolaj

rizs 2 személyre (B rizs)

 

Elkészítés:

1. A vöröshagymát vágjuk apró kockákra. A kockára vágást lásd itt: http://www.saveur.com/article/techniques/video-how-to-dice-an-onion.

2. A zöldségeket zsülienre (gyufametéltre) vágjuk. A zsülienre vágást ebben a videóban láthatjátok 2:53-nál : http://www.youtube.com/watch?v=ErlMFvx8Q4w

3. Egy kevés vajon vagy esetleg olívaolajon megpirítjuk a finomra vágott vöröshagymát és a zsülienre vágott zöldségeket. Sózzuk és őrölt rozmaringot szórunk rá. Süssük ropogósra.

 

A körethez párolt rizst készítünk. Ezt többféleképpen is megcsinálhatjuk. Én most egy viszonylag bonyolult verziót írok le. Használhatunk zacskós rizs is. De egyrészt drágább, másrészt meg az íze sem olyan tuti, szóval én inkább tökölök vele egy kicsit így:

1. A rizst megmossuk, átválogatjuk és egy szűrőbe tesszük lecsöpögni, szikkadni.

2. Egy lábosban a rizs mennyiségéhez viszonyítva kétszer annyi sós vizet forralunk.

3. Ha a rizs már nem nedves, akkor forró olajban átforrósítjuk (rakhatnunk bele egy megtisztított fél vöröshagymát is) és a sós vízzel felöntjük. Néhányszor átkeverjük míg újra fel nem forr a víz. Addig szabad csak keverni, amíg a rizsszemek kemények. Ha már kissé puhák, akkor a keveréstől nyálkás állaguk lesz.

4. Ha felforrt a víz, akkor lefedjük és sütőbe tesszük. Igen, a lábost a fedővel együtt betesszük a meleg (110 fokos) sütőbe. Persze ehhez ne műanyag fülű lábost használjunk!

Ha ez nem megoldható, akkor öntsük a rizst a vízzel együtt egy jénai tálba és fedjük le alufóliával. Kb. 15 perc kell neki.

Az elkészült rizst sütővillával keverjük át egyszer, így nem lesz ragadós a rizsünk. Keverhetünk bele egy kevés vajat is.

vissza

Hozzászólások