Life&Trend

Az élet hangulatos oldala

Kedves Olvasóm!

Szeretettel köszöntelek az oldalamon! Örülök, hogy itt vagy!

Földi Rita vagyok, a Life&Trend alapítója és főszerkesztője.

Az élet számos területén találhatunk olyan tevékenységeket, melyek szebbé tehetik a mindennapjainkat. A Life&Trend ezeket szeretné bemutatni, hogy az élet hangulatos oldala legyen, ahová örömmel térsz be egy kis csemegéért, motivációért, tippekért.

A Life&Trend hangulatot ad, életmódtippekkel lát el, szórakoztat.

Kövess itt is!

Life&Trend

Megosztás

Mit főzzek ma?

Kókuszos friss morzsában sült jércemell gyümölcsraguval és párolt rizzsel

Kókuszos friss morzsában sült jércemell gyümölcsraguval és párolt rizzsel Konyha: keleti
Fő kategória: szárnyas ételek
Étkezés: ebéd
Alkalom: karácsony, Valentin-nap, vasárnapi ebéd
Elkészítési nehézség: közepes
Elkészítési idő: max. 60 perc

Paradicsomos tonhalsaláta medvehagymás- sajtkrémes muffin kíséretében (alakbarát)

Paradicsomos tonhalsaláta medvehagymás- sajtkrémes muffin kíséretében (alakbarát) Fő kategória: halak
Étkezés: reggeli, uzsonna, vacsora
Szezon: tavaszi
Alkalom: húsvét
Elkészítési nehézség: könnyű
Elkészítési idő: max. 15 perc

Juhtúrós-céklás-tökmagos pizza és cukkinis mozzarellás pizza durumbúzalisztből

Juhtúrós-céklás-tökmagos pizza és cukkinis mozzarellás pizza durumbúzalisztből Konyha: mediterrán
Fő kategória: tészták, vendégvárók
Étkezés: ebéd, vacsora
Szezon: szezonfüggetlen, tavaszi
Elkészítési nehézség: közepes
Elkészítési idő: min. 120 perc

Receptkereső

Keresett kifejezés:
Árszint:
Fő kategória:














Konyha:


Étkezés:




Szezon:




Alkalom:










Elkészítési nehézség:


Elkészítési idő:





Speciális összetevő:






Népszerű témák:











Társként kell tekinteni a másikra, akivel együtt erősebb vagy és nagyobbat tudsz alkotni!

2018.05.27.

Társként kell tekinteni a másikra, akivel együtt erősebb vagy és nagyobbat tudsz alkotni!

Hogyan élj meg a hobbidból? - 3. rész

Csináld azt, amit szeretsz!

- Annyiszor halljuk ezt a mondatot, de valahogy a megvalósítás rögös útján sokan elveszünk. Szerencsére, tehetségre vagy hatékony időbeosztásra van szükségünk ahhoz, hogy sikeresen megéljünk a hobbinkból? Egyre többen vágyunk arra, hogy szabadon, függetlenül dolgozzunk, és azt csináljuk minden nap, amit igazán szeretünk. Ha téged is foglalkoztat, hogy vajon meg tudnál-e élni a hobbidból, akkor olvass tovább! Cikksorozatom harmadik részében három olyan sikeres vállalkozást mutatok be, melyek mögött összetartó társak állnak. Párban dolgoznak és közös tulajdonságuk a munkájuk, pontosabban a hobbijuk iránt érzett szenvedélyük, mely hatalmas erőt és energiát ad tevékenységüknek. Tudd meg, hogyan csinálják! 

Akik egyedi tervezésű ruhadarabjaikkal közösséget is teremtenek: Illéssy Lenke és Illéssy Kata | ille-olla


Törekszünk arra, hogy a ruhadarabok megmutassák a bennük lévő nőt, férfit. 


Life&Trend: Az ille-olla fő profilja a minden évszakra kínált, egyedi tervezésű kabátok, kabátkardigánok és kardigánok, de mit jelent pontosan az ille-olla életérzés számotokra?

ille-olla: Az ille-olla életérzés egyrészről számunkra a természetességet, a letisztultságot, életszerűséget és emberközpontúságot jelenti.  A ruhadarabjainkban és az üzletmenetünkben is igyekszünk ezt tükrözni. A ruhadarabok készítésénél fontos számunkra, hogy azok természetes vagy funkcionális anyagból készüljenek. Egyszerűek, de nagyszerűek legyenek, illetve hogy kényelmes és praktikus viseletet alkossunk. Mindig törekszünk arra, hogy a ruhadarabok megmutassák a bennük lévő nőt, férfit. 

Másrészről pedig egy kapcsot is jelent az ille-olla életérzés. Beleteszünk egy darabot magunkból a ruhákba, kabátokba és ezt kirakjuk. Az, aki hasonló, akiben hasonló dolgok munkálódnak, mint bennünk, meglát a ruháinkban valamit. Azáltal, hogy megveszi a ruhadarabot, hordja, vagy csak kapcsolatba kerül velünk, kapcsolódik hozzánk is, mi pedig összekötjük így őt másokkal, sok-sok emberrel a világban. Ennek kifejezésére hoztuk létre. „ille-olla a világkörül” nevű programunkat, ahol megmutatjuk, hogy azok az emberek, akik velünk kapcsolódtak, merre vannak, jártak a világban.

Life&Trend: Mi adta az inspirációt az ille-olla létrehozásához?

Kata: Az alkotási vágy, az alkotásban való elmerülés, az ebből eredő izgalom és szenvedély. Lenke elképesztő hittel, odaadással, kitartással, lemondással és szeretettel készült már az egyetemre is, majd készítette az egyetem alatt is a munkáit. Ezt folytatni akarta, voltak ötletei, elképzelései, amiket meg akart valósítani, s így született meg az ille-olla.

Lenke: 


Az inspirációt leginkább a hit adja: hogy hiszel magadban, hiszel abban, amit csinálsz, abban, hogy annak van létjogosultsága és abban, hogy meg tudod és akarod valósítani azt, amit megálmodsz.


Life&Trend: Mi az, amit a legjobban szerettek a munkátokban?

Kata: Legjobban a munkánkban az alkotást és a szabadságot szeretjük, illetve az együttet. Azt, hogy bármit kitalálunk, azt megvalósíthatjuk – ez a szabadság, hogy közben valamit létrehozunk, ami belőlünk jön, s hogy mindezt együtt csináljuk.

Kata és Lenke

Life&Trend: Mennyi idő kellett ahhoz, hogy felépítsétek a saját vállalkozásotokat, és megéljetek a hobbitokból?

Lenke: A vállalkozást 2009-ben alapítottam. Induláskor egyedül én vezetem és én láttam el benne minden feladatot. Amikor 2013-ban az első gyermekem megszületett, Kata is csatlakozott az ille-ollához, és így átvette a cégügyeket és az értékesítést.

Kata: Lenkének maradt a szakmai rész: a tervezés és a gyártás. 2013-tól a cég stabilizálódott, erősödik, növekszik. Ez a fő tevékenységünk, ebből élünk. Öt év munkája kellett ahhoz, hogy a cég biztos lábakon álljon.

Life&Trend: Mit javasolnátok azoknak, akik most szeretnének belevágni abba, hogy a hobbijuknak éljenek, és különösen azoknak, akik divattal szeretnének foglalkozni?

ille-olla: Higgyetek magatokban, abban, amit csináltok. Legyetek szorgalmasak, alázatosak és kitartóak! A nehézség előtt ne torpanjatok meg, inkább olyan lehetőségként tekintsetek rá, ami megerősít. A lehetőségekkel pedig éljetek!

És ami nagyon fontos, sőt a legfontosabb: hogy folyamatosan dolgozzál magadon!  Ez mit jelent? Keresd, hogy mit is akarsz valójában? Menjél és tégy érte! Folyamatosan figyeld magad, mint egy külső szemlélő, s vizsgáld meg, hogy az, amit csinálsz, gondolsz, az vajon tényleg te vagy-e, tényleg  ezt akarod-e? Ha nem, akkor változtass! Mi folyamatosan ún. tudatos terápiázunk: a feljövő sérelmeket megvizsgáljuk, hogy hova eredeztethető vissza, milyen magunkkal hurcolt, meg nem értett dolgaink vannak, és ezeket elmondjuk egymásnak. Elmondjuk egymásnak a félelmeinket is. Ezekkel leomlik közöttünk a fal, egyre közelebb kerülünk egymáshoz és legfőképpen önmagunkhoz, és így egyre eredményesebbek vagyunk, hisz ezek már nem gátolnak bennünket a munkánkban. (Ehhez a szemlélet elsajátításához nagy segítség voltak Török-Szabó Balázs A teória és A teoretika című könyvei.)

Még egy jó tanács: keresd az együttműködési lehetőségeket! A másikra ne riválisként, ellenségként tekints, hanem társként, akivel együtt még erősebb vagy és még nagyobbat tudsz alkotni. 

» Ismerd meg jobban az ille-olla életérzést itt: Web | Facebook 


Akik együtt, két látásmóddal a legtöbbet hozzák ki az esküvői fotóidból:  Galló Kriszta és Takács Feri | Násztudósítók


Azt valljuk, hogy ezek a fotózások alapvetően a szereplőkről, a párról szólnak. Az ő történetük elmesélése a feladatunk, azzal a látásmóddal és azokkal a módszerekkel, ahogyan mi dolgozunk.


Kriszta és Feri

Life&Trend: A Násztudósítók esszenciája – ha jól értem – az, hogy párban dolgoztok a jegyes- és esküvői fotózásokon, így két fotós, két látásmódjától lesz kerek egész és egyben egyedi is a fotóanyag. Hogyan találtátok ki ezt a komplex szolgáltatást és mikor kezdtetek el esküvői fotókkal foglalkozni?

Násztudósítók: Több mint 10 éves barátság a miénk. A fotózás révén ismerkedtünk meg, és lettünk barátok.  Persze akkor még nem gondoltuk, hogy közösen fotózunk majd és azt sem, hogy esküvőt. Korábban mindketten fotóztunk már esküvőt, de a fotózás sok más területén is dolgoztunk (családi fotózások, kismama-fotózás, portrék, céges anyagok, üzleti portrék, divat, stb.). A közös történetünk akkor kezdődött, amikor az élet úgy hozta, hogy Krisztának a pár hónapos babájával kellett elvállalnia egy esküvői fotózást. Ezt egyedül nem tudta volna megoldani, így ekkor fotóztunk először együtt, és ennek pozitív hatására döntöttünk úgy, hogy lesz még folytatás. Hiszünk abban, hogy komplexebb így az esküvő képi megjelenítése és az emlékek visszaadása. Egymást segítve, kiegészítve sokkal hatékonyabb a munkánk. Figyelünk egymásra és tudjuk, hogy mikor kell előtérbe engedni a másikat, mi az, ami az adott pillanatban segítség a másiknak a közös produktum megteremtéséhez.

Life&Trend: Mivel foglalkoztatok a fotózás előtt? Úgy tudom, hogy egyikőtök pont a lencse másik oldalán állt?

Kriszta: Közgazdász és marketing diplomával egy neves reklámügynökség média vezetőjeként dolgoztam, több mint 20 évig tevékenykedtem ezen a területen.

Feri: Kertészmérnök végzettséggel több ismert kereskedelmi márka üzletének vezetőjeként dolgoztam, és igen, a fiatalabb éveimben számos hazai és külföldi reklámban modellként is feltűntem.

Life&Trend: Mit szerettek a legjobban a jegyes- és esküvői fotózásban?

Násztudósítók: Azt valljuk, hogy ezek a fotózások (ahogy minden fotózás) alapvetően a szereplőkről, a párról szól. Az ő történetük elmesélése a feladatunk, azzal a látásmóddal és azokkal a módszerekkel, ahogyan mi dolgozunk. Mindig elmondjuk a párjainknak a találkozókon, hogy az esküvőjük napja olyan, mintha egy kis regényt írnának a szerelmükről, amit mi illusztrálunk és mesélünk el képekben.


Sokan nem is gondolnak bele, milyen nagy megtiszteltetés nekünk, fotósoknak, hogy minket kérnek meg ennek megörökítésére, közel engednek magukhoz, a családjukhoz, barátaikhoz és mi töményen tapasztaljuk meg a pár óra alatt azt a szeretetet, örömöt, amivel körülveszik Őket a vendégek.


A legjobban azt szeretjük, ha van egy koncepció, sok kellék, és van időnk megvalósítani, kidolgozni az előre elgondolt elképzeléseket, amikhez természetesen rengeteg új ötlet is társul a fotózás során.

Célunk maradandót adni a párjainknak, és fontos számunkra a munka általi esztétikai kielégülés, és hogy mindig adjunk valami újat is, ne csak a megszokott gondolatainkat ismételjük a fotózásban. 

Life&Trend: Mennyi idő kellett ahhoz, hogy felépítsétek a saját vállalkozásotokat, és megéljetek a hobbitokból?

Násztudósítók: Egyszerűen szólva: sok. Idő kellett ahhoz, hogy összecsiszolódjunk. Akármennyire is közös a cél, sokszor teljesen más elképzeléseink vannak, más ötleteink. Női agy kontra férfi agy. Mindenki mást hozott korábbról, és az üzletpolitikában is sokszor kompromisszumokat kötünk (mit, mikor, hogyan, meddig), mert nem egyformán építkeznénk.

Ha már a házasságnál tartunk: ezt csak szerelemből érdemes csinálni.  Akkor tudunk igazán ráhangolódni a témákra, az esküvőkre, észrevenni az apró rezdüléseket, elkapni és úgy megörökíteni a fontos pillanatokat, hogy az visszaadja a nagy nap hangulatát. Tényleg, mint egy kisregény, ahogy már említettük.

Az elején az ismertség, népszerűség, közkedveltség megszerzése volt a nagy feladat, amin sokat kellett dolgozni, formai elemekkel, mint: logo, weboldal, facebook tartalmak, instagram, publikációk. Később pedig, és a mai napig feladat, hogy a 10 millió fotós országában (így szoktuk magunk közt viccesen mondani), hogyan tud egy vállalkozás fejlődni, kitűnni a rengeteg másik közül. Tegyük hozzá azt is, hogy a nagyon sok megélhetési, kezdő vállalkozás mellett nagyon sok nívós szolgáltató is található a piacon, a fő szezonunk pedig 3-4 hónap egy évben.

Mindketten fotózunk más témákat is, és természetesen vannak saját projektjeink is, lakossági fotózások, reklámok, portrék, portfoliók, családi fotózások, ovis fotózások, karácsonyi fotózások, és amire éppen felkérésünk érkezik.

Évekbe telt, amíg sikerült elengedni a civil munkát, másodállást. Ez részben alkati kérdés, ki mennyire vállalkozó típus. Honnan szerzi a munkát, mi a háttér, fogalmazhatunk gyakorlatisan úgy is, ki mire van „rákényszerülve”. Nem hangzik túl jól, de a munkavállalás és kereset kérdésének másik oldala, mit kell, hogy egy adott vállalkozás minimálisan biztosítson havi, vagy éves szinten, mivel tud az ember tervezni, mi az, ami „elég”. Most már eljutottunk oda, hogy a párjaink ajánlanak minket tovább, vagy a vendégek közül jön a megkeresés, akik láttak minket munka közben. Boldogság visszatérni olyan családokhoz, ahol mi fotóztunk az egyik testvér esküvőjén, majd két év múlva a húga is férjhez megy, és megint hívnak. Vagy körbejárunk a baráti társaságokban, akiket egy-egy esküvőfotózás alkalmával megismertünk. 

Évről-évre egyre hamarabb keresnek meg minket a szerelmesek, most már 1-1,5 évvel a nagy esemény előtt is lekötnek dátumokat.  A főszezonban 25 esküvőnél többet nem tudunk vállalni, így sok olyan megkeresés van, amelyeket foglaltság miatt kell lemondanunk, de ilyenkor szívesen ajánlunk más kollégákat.

Life&Trend: Mit javasolnátok azoknak, akik most szeretnének belevágni abba, hogy a hobbijuknak éljenek, és különösen azoknak, akik a fotós szenvedélyükből szeretnének megélni?

Násztudósítók: Dolgozzanak sokat azon, hogyan építik fel az image-üket, a tudásukon, a megfelelő referenciákon, a kapcsolati tőkén, a felépített szálak megtartásán.

Nagyon fontos itt is az adott minőség mellett a korrektség. Ahhoz térnek vissza, vagy azt ajánlják, aki kedves, figyelmes, aki minőségben, mennyiségben azt adja, amit vállalt. Betartva mindig minden határidőt. Ezek alapvető dolgok.

Társas vállalkozás csak akkor működhet bármilyen szinten is (mint egy házasság), ha mindkét fél érdekeit, elképzeléseit kiszolgálja, és legfőképp, ha bárki bármit tesz, nem magáért teszi, nem a másikért, hanem a közös célok érdekében.

Végül fontos az online jelenlét is. Ennek folyamatosnak kell lennie, és itt nem akciókra gondolok, hanem publikálni mindazt, amit egy vállalkozás képvisel, hogy a megrendelő el tudja dönteni, IGEN, erre van szükségem.

» Nézd meg  Kriszta és Feri közös munkáit itt:  Web | Facebook 


Akik bepillantást nyújthatnak a digitális nomádok életébe: Matykó Noémi és Gál Laura | The Paradise Project


A cél, hogy bepillantást adjunk a digitális nomád létbe anélkül, hogy a résztvevőknek fel kellene adniuk az itthoni életüket és magányosan bolyonganiuk kellene a világban egy laptoppal a kezükben.


Life&Trend: A The Paradise Project nevet viselő vállalkozásotokról az jut elsőre az eszembe, hogy valami olyan trendi munka, melyet tengerparton, egy laptop segítségével, pálmafák alatt lehet végezni. Pontosan mi a The Paradise Project esszenciája, és mi adta az ihletet a létrehozásához?

Noémi: Több mint tíz éve vagyunk barátok, ez alatt az idő alatt nagyon sokat utaztunk együtt Európában és Ázsiában. Szinte minden alkalommal vittük magunkkal a laptopunkat is, mert azt vettük észre, hogy nagyon jó hatással van a munkánkra az idegen kultúra, a szokatlan ingerek és az új emberek. Minden útról egy halom új vállalkozásötlettel tértünk haza, melyek egy részét meg is valósítottuk. Például egy Thaiföld-Kambodzsa-Vietnám körút után alapítottam meg saját online marketing ügynökségemet, a Chiro Marketinget, ami idén már ötéves.

Laura: Én pedig egy több hónapos Srí Lankai út után határoztam el, hogy az addigi alkalmazotti létet saját vállalkozásra cserélem. Ez lett a Nova Communications, egy egyszemélyes kommunikációs ügynökség, ami startupok és kkv-k kommunikációs tevékenységét tervezi és menedzseli.

A The Paradise Projectet azért alapítottuk, hogy megmutassuk: máshogy is lehet utazni és az idegen kultúrából eredő kreatív energiákat a munka javára lehet fordítani. A cél, hogy bepillantást adjunk a digitális nomád létbe anélkül, hogy a résztvevőknek fel kellene adniuk az itthoni életüket és magányosan bolyonganiuk kellene a világban egy laptoppal a kezükben. A program colivinget, coworkinget és szakmai képzéseket takar és természetesen sok kirándulást is, hiszen Balin rengeteg gyönyörű hely van, amit vétek lenne kihagyni.

Life&Trend: Ketten képviselitek a The Paradise Project-et, hogyan társultatok egymás mellé, ki mivel foglalkozik most, és mivel foglalkoztatok a vállalkozás előtt?

Laura: Együtt jártunk egyetemre, az ELTE-t és a Közgázt is szinte egyszerre végeztük el, 13 éve vagyunk barátok. Mindketten évekig dolgoztunk alkalmazottként, én a diplomázás után Indiában dolgoztam online marketingesként, majd hazatérve egy multinál helyezkedtem el szintén marketinges pozícióban. Ezzel párhuzamosan szabadúszó újságíróként írtam hazai gazdasági és női lapoknak. Két év után lett elegem a multivilágból, felmondtam és kimentem Srí Lankára, hogy egy függő és viselkedészavaros gyerekeket segítő programban vegyek részt. Ebben az időben egyre több vállalkozás kereset meg, hogy segítsek nekik pr-ben és szövegírásban, ezért adta magát a dolog, hogy saját vállalkozást alapítsak, így született meg a Nova Communications.

Noémi: Én egy kommunikációs ügynökségnél kezdtem a karrieremet, majd egy leukémiás gyerekeket támogató alapítvány kommunikációs vezetője lettem. Már egészen fiatalon egyértelmű volt számomra, hogy marketinggel szeretnék foglalkozni, valamint vállalkozó szellemem is a saját ügynökség építése felé terelt. 5 éve alapítottam meg a Chiro Marketing Ügynökséget, aminek ma már 5 alkalmazottja és egyre bővülő ügyfélköre van. Az ügynökség mellett a Livia Lippi olasz táskabrand kizárólagos közép-európai forgalmazója is vagyok. Mivel az értékesítés webshopon keresztül történik, ez a vállalkozás is alkalmas arra, hogy a világ bármely pontjáról működtessék.

Gál Laura és Matykó Noémi

Life&Trend: Tulajdonképpen a digitális nomád életmódot népszerűsítitek. Úgy tudom, hogy ez nálunk még gyerekcipőben jár, sokan még mindig csak azt tekintik munkának, ahová úgymond be kell járni és napi 8 órát ott kell tölteni. Ti hogyan látjátok ezt? Hol találjátok meg igazán a célközönségeteket?

The Paradise Project: A magyarok számára is vonzó a digitális nomád lét, ugyanakkor egyelőre nálunk az utazási hajlandóság, az anyagi lehetőségek és a munkaadók hozzáállása sem olyan az ilyen jellegű távmunkához, mint a nyugat-európai országokban vagy Amerikában, bár ha a külföldi trendeket nézzük, ez hamarosan biztosan változni fog. Mi lehetőséget szeretnénk adni azoknak a vállalkozóknak és alkalmazottaknak, akik szeretnék megtapasztalni a digitális nomád létet, hogy úgy tehessék meg ezt, hogy nem kell feladni az egész életüket és maguknak megszervezni mindent egy távoli országban, ahol nem ismerik a helyi viszonyokat.


Utazásaink során nagyon sok digitális nomáddal találkoztunk, akik közül szinte mindenki a magányt nevezte meg az életforma legnagyobb hátrányaként: egyedül utaznak legtöbbször, és amikor megérkeznek egy új helyszínre, mindig hetekig vagy hónapokig tart, amíg megtalálják a megfelelő szállást, az ideális coworking irodát és persze azt a közösséget, akikkel szívesen töltik az idejüket.


A The Paradise Project résztvevői – ez már most látszik – a világra nyitott, vállalkozó szellemű emberek a lehető legkülönbözőbb szakterületekről, vagyis a résztvevőink egy olyan közösség tagjai lesznek az első perctől fogva, ami hozzájuk hasonló emberekből áll. A különböző szakterületek miatt pedig bőven lesznek szinergiák a résztvevők között, amiből új barátságok és talán még új vállalkozások is születhetnek. A célközönségünket a 25 és 40 év közötti startupperek, cégtulajdonosok, szabadúszók és kreatívok alkotják, akik szeretnek utazni, nyitottak az új kultúrák felé és tudnak és akarnak is az irodájuktól távol dolgozni.

Life&Trend: Mennyi idő kellett ahhoz, hogy felépítsétek a saját vállalkozásotokat, és megéljetek a hobbitokból?

The Paradise Project: A Nova Communications és a Chiro Marketing is az első perctől fogva nyereséget termelő vállalkozások. Organikusan nőtték ki magukat, azaz még alkalmazottként dolgoztunk, amikor már érkeztek megkeresések, ezek lettek az első megbízásaink. Néhány hónap alatt nőtt akkorára mindkét vállalkozás, hogy azóta ebből élünk. 

Life&Trend: Mit javasolnátok azoknak, akik most szeretnének belevágni abba, hogy a hobbijuknak éljenek, és különösen azoknak, akik a digitális életmód valamilyen területén szeretnének érvényesülni?

The Paradise Project: Először érdemes lehet végiggondolni, hogy miért szeretnénk vállalkozni. Ha csupán az a motiváció, hogy nem szeretjük a jelenlegi munkánkat vagy nem bírjuk a főnököt, az nem fog elegendő motivációt jelenteni már középtávon sem. Viszont ha szeretnénk függetlenek lenni, önállóan létrehozni, felépíteni valamit, az jó kiinduló alap lehet. Számolni kell a vállalkozói lét nehézségeivel: az első hónapok valószínűleg kevesebbet hoznak majd a konyhára, mint amekkora jövedelemhez addig hozzá voltunk szokva. Főnök nélkül az időmenedzsment nehezebb, mint hinnénk, de ezt is meg lehet tanulni. Aztán meg kell találni a megfelelő formát a vállalkozásra, mert egészen másfajta kihívást jelent egyéni vállalkozóként dolgozni, mint kft-t alapítani és alkalmazottakért felelni. Ha az elhatározás megszületett, akkor pedig bele kell vágni minél hamarabb, mert egy nagyszerű út kezdetén járnak, amit vétek lenne kihagyni. Ha digitális nomád életformában gondolkozik valaki, akkor a legjobb tanács, amit adhatunk, hogy előbb jöjjön el velünk az egyik túránkra, nézze meg, hogy neki való-e az idegen kultúra, a saját lábra állás, az egy bőröndből élés a folyton úton levés, és ha úgy látja, hogy igen, akkor vágjon bele a lehető leghamarabb. 

» Tudj meg többet The Paradise Project-ről itt:  Web | Facebook 

Szerző: Földi Rita

Lájkold a cikket és oszd meg az ismerőseiddel is!

Még több tipp, ötlet, recept a Facebook és az Instagram oldalamon.


vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Szólj hozzá elsőként!