Life&Trend

Az élet hangulatos oldala

Kedves Olvasóm!

Szeretettel köszöntelek az oldalamon! Örülök, hogy itt vagy!

Földi Rita vagyok, a Life&Trend alapítója és főszerkesztője.

Az élet számos területén találhatunk olyan tevékenységeket, melyek szebbé tehetik a mindennapjainkat. A Life&Trend ezeket szeretné bemutatni, hogy az élet hangulatos oldala legyen, ahová örömmel térsz be egy kis csemegéért, motivációért, tippekért.

A Life&Trend hangulatot ad, életmódtippekkel lát el, szórakoztat.

Kövess itt is!

Life&Trend

Megosztás

Mit főzzek ma?

Bolognai spagetti

Bolognai spagetti Konyha: mediterrán
Fő kategória: tészták
Étkezés: ebéd
Szezon: szezonfüggetlen
Elkészítési nehézség: könnyű
Elkészítési idő: max. 30 perc

Diétás csirkeleves

Diétás csirkeleves Fő kategória: levesek
Étkezés: ebéd
Szezon: téli, szezonfüggetlen
Alkalom: vasárnapi ebéd
Elkészítési nehézség: könnyű
Elkészítési idő: max. 60 perc

Eper joghurtos zabkása

Eper joghurtos zabkása Fő kategória: desszertek
Étkezés: reggeli
Szezon: tavaszi, nyári
Elkészítési nehézség: könnyű
Elkészítési idő: max. 15 perc
Speciális összetevő: húsmentes, fehér cukor mentes, fehér liszt mentes, tojásmentes

Receptkereső

Keresett kifejezés:
Árszint:
Fő kategória:














Konyha:


Étkezés:




Szezon:




Alkalom:










Elkészítési nehézség:


Elkészítési idő:





Speciális összetevő:






Népszerű témák:











Lehet-e stressz nélkül élni?

 

Lehet-e stressz nélkül élni?

Élni vagy túlélni?

Kilométeres dugó van az utakon és öt perced van, hogy ott legyél a megbeszélt helyen. Délutánra kész kell lenned egy olyan feladattal, amire egy hét is kevés lenne, hogy elvégezd. A főnököd azt szeretné, hogy túlórázz, de te már leszerveztél egy esti programot. Elromlott a telefonod, amikor egy fontos hívást vártál. Napokig sorolhatnánk ezeket a kellemetlen, feszültséget gerjesztő helyzeteket. A stressz számtalan módon behatol az életünkbe, de vajon lehet-e ez ellen tenni?

Réges-régen az emberek nem is ismerték a stressz fogalmát.

Csak később kezdték el megmagyarázni azt, hogy mi játszódott le az ősember szervezetében, amikor szembetalálta magát egy veszedelmes állattal, például egy kardfogú tigrissel. Az ősember szervezete ekkor olyan hormonokat termelt, ami segítette azt, hogy megbirkózzon az akadállyal. Ez a védekező mechanizmus stresszreakcióként ismert. A testünk ma is ugyanezeket a hormonokat termeli stresszhelyzet esetén, hogy segítse a túlélésünket.  

Mai felgyorsult világunkban azonban másfajta kardfogú tigrissekkel kell szembenéznünk nap, mint nap.

Valahogy úgy érezzük, hogy hiába győzzük le az adott napon a problémát, vagy hiába próbáljuk meg kezelni, másnap újult és még nagyobb erővel támad ránk a stressz.

Pedig tudjuk nagyon jól, hogy mennyire káros az egészségünkre a folyton idegeskedés, szorongás, az új és/vagy kellemetlen helyzetekkel való mindennapos szembenézés. A legtöbb betegség előidézője a stressz, amely magas vérnyomással, szív- és érrendszeri betegségekkel járhat. Ezerszer hallottuk már, de miért nem tudunk ellene tenni?

A probléma az, hogy a modern világhoz hozzátartozik a stressz is. Hogyan tudott volna például a főnökünk állandóan zaklatni, amikor még nem is volt telefon vagy internet?

Ezek a technikai újítások – a mobiltelefon, az internet, a gyors tömegközlekedés és minden, ami által az információ egy röpke pillanat alatt el tud jutni a világ egyik pontjáról a másikra – azt eredményezték, hogy az ember idő-centrikus lett.

Mindent azonnal akarunk, vagy legalábbis gyorsan.

Az idő pedig erős korlátok közé szorít minket. Egyre több és több dolgot próbálunk meg belezsúfolni egyetlen napba, hogy mindenre jusson időnk. Ez pedig egy nagyon kellemetlen ördögi kört eredményez.

Olyan, mintha egy teli pohárba még többet és többet szeretnénk beletölteni. Pedig csak annyit tudunk, amennyit a pohár enged.

Legyünk akármennyire is optimisták, mindig közbe jöhet valami akadály. Valami, amire nem számítottunk. Így sosem jut annyi idő mindenre, mint amennyit szeretnénk. Ezt be kell látnunk!

Van egy idézet, ami mindig eszembe jut ilyenkor. Akkor, amikor úgy érzem, hogy összecsapnak a fejem fölött a hullámok mindig erre gondolok:

Ne rohanj, és ne emészd magad!

Csak látogatóba jöttél ide.

Ezért állj meg és érezd a virágok illatát!

Azt gondolom, hogy modern létünk miatt nem tudjuk teljesen kiűzni a stresszt az életünkből. Nem tudunk stressz nélkül élni. De ha megszabadulni nem is tudunk tőle, tegyünk kísérletet arra, hogy együtt éljünk vele!

Talán a legjobb technika az lehet, ha megpróbálunk minél több olyan dologgal foglalkozni egy nap, ami nem okoz stresszt.

Próbáljuk meg úgy beosztani az időnket, hogy legyen helye azoknak a dolgoknak is, amit élvezettel csinálunk.

Adjunk legalább egy kis időt magunknak arra, hogy olvassunk, meghallgassuk a kedvenc zenénket, igyunk egy csésze kávét a barátunkkal, megnézzünk egy jó filmet, foglalkozzunk a hobbinkkal, kertészkedjünk vagy egyszerűen csak sétáljunk a parkban. Az is elég, ha csak egy fél órát töltünk a számunkra kedves elfoglaltsággal. Meglátjuk, máris jobban érezzük magunkat, elűztük a stresszt.

Sokan a sportban találják meg a stressz ellenszerét. Ha valaki megtalálja azt a sportot, amit élvezettel csinál, máris sokat tett az egészségéért.

Nem az a lényeg, hogy mit csinálsz, csak az hogy élvezettel csináld.

Kell, hogy ebben a rohanó világban – ha csak egy kis időre is – le tudj lassulni. Az idő sajnos nem fog lefékezni. De egy kis pihenő jótékony hatással lehet a munkádra is, vagy segíthet megkönnyíteni a tanulást.

A kedvenc tevékenységedből merített energia új lendületet adhat annak, amit éppen csinálsz. 

Így a stressz kezelésére fordított idő hamar megtérül.

Sajnos a stressz nevű kardfogú tigrist nem tudjuk teljesen legyőzni. De ettől még nem szabad, hogy főszerepet kapjon az életünkben.

Mert ha minden nap csak túl akarjuk élni a tigris támadását, elfelejtjük észrevenni az élet apró örömeit.

Ne a tigrist keressük, hanem inkább ezeket az örömöket! Ha egy kicsit szétnézünk, meg fogjuk látni, hogy van belőle bőven. Csak meg kellene állnunk egy pillanatra, hogy ne csak érezni, hanem élvezni is tudjuk a virágok illatát.

Szerző: Földi Rita

Lájkold a cikket és oszd meg az ismerőseiddel is!

Még több tipp, ötlet, recept a Facebook és az Instagram oldalamon.

vissza