Life&Trend

Az élet hangulatos oldala

Kedves Olvasóm!

Szeretettel köszöntelek az oldalamon! Örülök, hogy itt vagy!

Földi Rita vagyok, a Life&Trend alapítója és főszerkesztője.

Az élet számos területén találhatunk olyan tevékenységeket, melyek szebbé tehetik a mindennapjainkat. A Life&Trend ezeket szeretné bemutatni, hogy az élet hangulatos oldala legyen, ahová örömmel térsz be egy kis csemegéért, motivációért, tippekért.

A Life&Trend hangulatot ad, életmódtippekkel lát el, szórakoztat.

Kövess itt is!

Life&Trend

Megosztás

Mit főzzek ma?

Rakott cukkini bolognai mártással

Rakott cukkini bolognai mártással Konyha: mediterrán
Fő kategória: sertés ételek
Étkezés: vacsora, ebéd
Elkészítési idő: max. 60 perc
Speciális összetevő: fehér cukor mentes, fehér liszt mentes, gluténmentes, tojásmentes
Népszerű témák: Enni és Fogyni módszer, testépítős ételek

Csőben sült brokkoli

Csőben sült brokkoli Étkezés: ebéd
Szezon: szezonfüggetlen
Elkészítési nehézség: közepes
Elkészítési idő: max. 60 perc
Speciális összetevő: fehér cukor mentes, fehér liszt mentes, gluténmentes, tojásmentes, húsmentes
Árszint: közepes árkategóriájú hozzávalók

Egyszerű almakrémes papucs leveles tésztából

Egyszerű almakrémes papucs leveles tésztából Fő kategória: desszertek, vendégvárók
Étkezés: tízórai, uzsonna
Szezon: őszi, szezonfüggetlen
Alkalom: szilveszter, Halloween
Elkészítési nehézség: könnyű
Speciális összetevő: húsmentes

Receptkereső

Keresett kifejezés:
Árszint:
Fő kategória:














Konyha:


Étkezés:




Szezon:




Alkalom:










Elkészítési nehézség:


Elkészítési idő:





Speciális összetevő:






Népszerű témák:











Ezért ne egyél sok gyümölcsöt, ha fogyni akarsz!

 

Ezért ne egyél sok gyümölcsöt, ha fogyni akarsz!

Sokszor hallani, hogy együnk sok gyümölcsöt, vagy esetleg csak gyümölcsöt együnk és akkor fogyni fogunk. Nézzük, miért nem állja meg a helyét ez az elmélet! Miért van az, hogy szinte csak gyümölcsöt eszünk és a fogyás helyett plusz kilókat mutat a mérleg?

A gyümölcsökben gyümölcscukor (fruktóz) van, mely a fehér cukorhoz hasonlóan nem a legideálisabb a szervezetünknek. Igaz, a fruktóz nem emeli meg úgy a vércukorszintet, mint a fehér cukor, de az izmok nem veszik fel, és nem tárolják glikogénként, mint a többi szénhidrátot. Így a felesleg a zsírraktárakban fog kikötni. Elég könnyen termelődhet belőle felesleg, mivel egy közepes méretű alma 95 kalória és ebben 25 g szénhidrát (fruktóz) van, mely nagyon soknak számít. Akinek 130 grammban van maximalizálva a szénhidrátfogyasztása, és egy nap 6 darab nagy almát eszik, az túl is lépi a megengedett keretet. Pedig az alma még kevés szénhidráttartalmú gyümölcsnek számít.

Ha egész nap gyümölcsöt ennénk, akkor ezzel szervezetünkbe sokkal több szénhidrátot vinnénk be, mint amennyire szükségünk lenne. Így a túl sok gyümölcsfogyasztás igenis hizlal. Ha nagyon nem bírjuk ki gyümölcs nélkül, akkor is naponta csak egy, kisebb gyümölcsöt együnk meg (lehetőleg délelőttre időzítve). A rostok és a vitaminok miatt fontos, de itt sem szabad túlzásokba esni, és ne gondoljunk rá úgy, hogy ez csak gyümölcs, ebből ehetünk bármennyit.

Különösen vigyázni kell az aszalt gyümölcsökkel, mert az aszalás során vízelvonás történik, melynek hatására a gyümölcscukor koncentrálódik. Így egy kis mennyiségű aszalt gyümölcs is sok kalóriát (haszontalan gyümölcscukrot) fog tartalmazni. A legkalóriadúsabbak az alábbiak:

100 g aszalt áfonya 325 kalória, 100 g mazsola 276 kalória

Összehasonlítás képen: egy szelet (100 g) csokoládétorta 365 kalória. Így talán nem is tűnik soknak. Viszont, ha sporttal akarunk ledolgozni ennyi kalóriát, akkor ahhoz majdnem egy órát kellene kerékpározunk!

A gyümölcsökből különösen kerülendő nagyobb mennyiségben a banán, a sárgadinnye, a görögdinnye, az ananász, a szőlő, stb., mert ezeknek a legnagyobb a fruktóz tartalma.

Mikor a legjobb a gyümölcs?

Tömegnövelés idején, edzés előtt jó szolgálatot tehetnek, de persze ekkor is kis mennyiségben és nem minden gyümölcs.

Edzés előtt fogyasztva segíti az edzésünket, mivel a szervezet könnyen energiához tud jutni belőle. Így az edzés előtti nassolásban megjelenhet a gyümölcs, mint energiát adó szuperélelem. A legideálisabb erre a sportolók által kedvelt banán.

A banán tele van gyorsan emészthető szénhidráttal, így az emésztőrendszert nem terheli meg. Fontos kálium- és magnézium-forrás is, mely nemcsak az izmok működését segíti, hanem az idegrendszert is. Ezen kívül a kálium védi a csontokat. A magnéziumot depresszióra is szokták javasolni, mert hamar jókedvre deríthet. A testünk nem sokáig tárolja a káliumot, de ha edzés előtt fél órával eszünk egy banánt, akkor még pont elég energiát tudunk belőle nyerni, hogy végigcsináljuk az edzést. Mivel magas a kalóriatartalma (1 db 105 kalória és ebből 27 g szénhidrát, fehérje 1 g, zsír 0 g), így a tömegnövelő étrendbe ajánlom az edzés előtti étkezésre. A diétás étrendbe már nem biztos, hogy bele fog férni főleg egy 1300 kalóriás étrendnél.

Az alma és az eper is kiváló, de ezek már sokkal lassabban szívódnak fel, több idő kell az emésztésükhöz, így például egy hosszabb edzéshez nyújthatnak kellő energiát.

Ha diétázunk, akkor okosan kell fogyasztanunk a gyümölcsöket, mert nem fogyókúrásak. Élettani hatásait a legjobban edzéshez tudjuk kihasználni. Így gondoljunk rá, ne a legjobb fogókúrás élelmiszerként!

A cikk az Enni és Fogyni című könyv alapján készült. Ha többet akarsz megtudni a tömegnövelő étrendről vagy diétás mintaétrendet szeretnél, akkor rendeld meg itt a könyvet.

Szerző: Földi Rita

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Szólj hozzá elsőként!