Life&Trend

Az élet hangulatos oldala

Kedves Olvasóm!

Szeretettel köszöntelek az oldalamon! Örülök, hogy itt vagy!

Földi Rita vagyok, a Life&Trend alapítója és főszerkesztője.

Az élet számos területén találhatunk olyan tevékenységeket, melyek szebbé tehetik a mindennapjainkat. A Life&Trend ezeket szeretné bemutatni, hogy az élet hangulatos oldala legyen, ahová örömmel térsz be egy kis csemegéért, motivációért, tippekért.

A Life&Trend hangulatot ad, életmódtippekkel lát el, szórakoztat.

Kövess itt is!

Life&Trend

Megosztás

Mit főzzek ma?

Bolognai spagetti

Bolognai spagetti Konyha: mediterrán
Fő kategória: tészták
Étkezés: ebéd
Szezon: szezonfüggetlen
Elkészítési nehézség: könnyű
Elkészítési idő: max. 30 perc

Fitt reggeli: földieper görög joghurttal és zabpehellyel

Fitt reggeli: földieper görög joghurttal és zabpehellyel Fő kategória: desszertek
Szezon: tavaszi, nyári
Elkészítési nehézség: könnyű
Elkészítési idő: max. 15 perc
Speciális összetevő: húsmentes, fehér cukor mentes, fehér liszt mentes, tojásmentes
Konyha: mediterrán

Csokis-diós low carb muffin

Csokis-diós low carb muffin Fő kategória: desszertek
Étkezés: reggeli, tízórai, uzsonna
Szezon: szezonfüggetlen
Elkészítési idő: max. 30 perc
Speciális összetevő: fehér liszt mentes, tojásmentes, húsmentes, fehér cukor mentes
Árszint: közepes árkategóriájú hozzávalók

Receptkereső

Keresett kifejezés:
Árszint:
Fő kategória:














Konyha:


Étkezés:




Szezon:




Alkalom:










Elkészítési nehézség:


Elkészítési idő:





Speciális összetevő:






Népszerű témák:











Lejárt a 6 hónap

 

154. nap

2014-12-17

Ma telt el pontosan 6 hónap azóta, hogy elkezdtem az életmódváltást. 10 kg helyett 7 kg-ot sikerült lefogynom. Jelenleg is 63 kg vagyok a 70 kg helyett. Tulajdonképpen elégedett vagyok az eredményemmel, mert még sohasem fogytam ennyit. Ugyanakkor még mindig nem vagyok megelégedve a testemmel. A karomra sikerült némi izmot felszednem, de a hasamon semmi izom nem látszódik.

Nem vagyok elkeseredve, mert a hetekben újabb értékes tapasztalatokra tettem szert. (Például arra, hogy ne hagyjam kint hűlni a diabetikus bejglit az asztalon, mert a szomszéd macskája megeszi és dobhatom ki az egészet.) A viccet félre téve úgy érzem, hogy ezekkel a tapasztatokkal sikerül majd izmosabbá válnom, mert már nem is igazán fogyás a lényeg, hanem az hogy szép izmos hasam, popsim, lábam legyen. Na, jó azért további 8 kg leadását kitűztem 6 hónap elteltével. Tehát jövő júniusban 55 kg-nak kellene lennem. Ezt viszont már teljesen másképp fogom csinálni!

Jó, hogy pár hete átalítottam 1200 kalóriára a napi keretet, mert azóta nem vagyok éhes és sokkal jobban bírom az edzéseket is. Kell ez a kalóriamennyiség. Az újonnan beállított 55 kg-os cél pedig még 1400 kalóriát is megengedne. Egyelőre bőven elég az 1200 kalória, nem éhezem. A gond az, hogy 1200 kalória mellett is túllépem a megendezett zsír mennyiséget (25 g) 8-15 grammal. Erre a jövőben jobban oda kell figyelnem! Már vettem kókuszolajat is a főzéshez és felfedeztem, hogy van szőlőmagolajam is, melynek bizonyos fajtája kevesebb kalória, mint az olívaolaj.

A szénhidrátokkal nagyon jól állok hetek óta. 130 g helyett 80-100 g szokott csak elfogyni. (Talán azért, mert eddig rossz volt a sütőm és nem tudtam diabetikus sütiket enni.) A legnagyobb és legpozitívabb változás viszont a fehérjében van. Sikerül szinte mindig megenni az előírt 130 grammot (olykor többet is). A fehérje fogyaszt. Mostanában nagyon sok testépítős oldalt olvasok és innen merítek ötleteket. Vettem protein port is (és egy cuki rózsaszín shaker-t is) szóval 31 g fehérje biztosítva van problémamentesen. Ez amúgy csak agy csomó csirkemellel lenne megoldva, amit már egy kicsit unok, így néha van pulykamell meg sertéscomb is, bár hátszín jobb lenne, de talán majd jövőre.

Ezek a változások most az étkezésemben:

1. étkezés: 8 körül egy natúr joghurt 11 g zabpehellyel. Elkezdtem C- vitamint és E- vitamint is szedni reggelente. Az E- vitamin segíti a bőr szépségét, illetve nálam a visszér miatt is kell, illetve azért is, mert a súlyzós edzéssel sok E-vitamin kiürül. A C-vitamin pedig immunrendszer erősítőnek kell, és azért mert állítólag szintén fogyaszt.

2. étkezés: 10 órakor van a második étkezés, mely 2 tojásfehérjéből és egy egész tojásból álló rántotta, 1 tk. szőlőmagolajon megsütve, 50 g koktélparadicsommal és egy szelet light kenyérrel.

3. étkezés: Az ebéd 13 óra körül 150 g csirkemell vagy pulykamell (nyersen kimérve, 3 g kókuszolajon megsütve. Ehhez 50 g basmati rizs és 150 g zöldség (karfiol, brokkoli, zöldborsó) kerül.

Ebből látszik, hogy jobban odafigyelek a rostokra és a vitaminokra. Próbálok persze változatosan is enni, hogy ne legyen unalmas, de ez a zsírok és fehérje mennyiségének betartása mellett igen nehéz. Az új kedvencem az édeskömény saláta lett (recept itt), melyet sertéshúsiból készített pörkölt mellé ettem (egy kis zöldbabbal megfőzve), szénhidrát csökkentett tésztával.

4. étkezés: az uzsonna 250 g zsírszegény túró egy kevés folyékony édesítőszerrel és citromlével, melyet két részletben tudok csak megenni. Eddig is csak 100 g-ot fogyasztottam, szóval ez az egy csomag ez elég sok.

Edzés

7 óra körül edzek. Megtudtam, hogy nem érdemes minden nap halálra edzeni az izmokat. Úgyhogy most már csak háromnaponta végzek súlyzós edzést, de azok nagyon intenzívek. Jobban odafigyelek a kitartásra, az ismétlések számára és a légzésre is. 50 kg-os súlyzókkal edzek már hetek óta vállra, karra, mellre 2 ismétléssel 20 darabot. Ezek mellett még 2x20 hasra is.

Ha nincs súlyzós edzés, akkor csak hasra edzek (kardió típusú edzések) és popsira. Minden edzés után 15 percen belül elfogyasztom a fehérje turmixomat. Edzés után nagyjából 15 percen át áll nyitva az úgynevezett anabolikus kapu. Ez azt jelenti, hogy ebben az időtartamban a szervezet sokkal jobban tudja hasznosítani a bejuttatott tápanyagokat, mert kiéhezett állapotban van. Tehát ekkor kell fehérjét adni neki, amiből izmot tud építeni. Én 40 g protein keverek 2,8 dl tejbe.

5. étkezés: Edzés után 1 órán belül igyekszem elfogyasztani a vacsit, mely vagy ugyanaz, mint ebédnél, vagy 30 g saláta keverék, husival vagy tonhal konzervvel és paradicsommal. De van, hogy ugyanaz, mint az első étkezés (joghurt és zabpehely).

Elkezdtem fokozatosan szoláriumba is járni. Heti 2x3 percre. Most már növelni fogom 6 perce is. Szóval, azt hiszem minden megteszek az egészségemért és tulajdonképpen teljes az életmódváltás. Nem is akarok visszatérni. Jól érzem magam így. Most már akkor nem érzem jól magam a bőrömben, ha sokat eszem, vagy túlságosan zsírosakat.

Tegnap mivel újra jó a sütőm, és egy hét múlva karácsony, bejglit sütöttem (recept itt). Csináltam diabetikusat is, de ezt a macska megette, mint ahogyan már írtam. A cukros verzióból, pedig elég sokat ettem. Utána szabályosan rosszul lettem. Volt egy kis hányingerem is. Ebből látszik, hogy néha még mindig elszalad velem a ló. De jó tanulság is volt, hogy karácsonykor nagyon figyeljek oda arra, hogy mennyit eszem. A szervezetem már egyből jelez, ha valami nem jó neki, és a túl sok szénhidrát (cukor) mennyiségére érzékeny lett. Ráadásul ezek rossz szénhidrátok, melyek csak a zsírpárnákat növelik, az izmok rovására.

Szigorúbb vagyok magammal, de azért havi egy bűnözést megengedek még. Például a menstruáció első napján egy kis csoki valami romantikus film társaságában igencsak a megérdemlős kategória. Szerencsére ezek a kilengések a mérlegen nem mutatkoznak meg, viszont másnap annál keményebb vagyok magammal.

Messze még a végcél, de nem is az a lényeg, hanem az, hogy közben élvezem, hogy megadhatom a testemnek azt, amire szüksége van, ami jó neki. Remélem ezt januártól is ugyanígy tudom tartani, ugyanis új munkahelyre megyek. 5-én kezdek, és még nem tudom, hogy hogyan oldom meg az 5 étkezést és a tornáimat a pesti ingázás és a korán kelés miatt. De ahogy ezt a 7 kg-ot is leküzdöttem, nem lehet előttem akadály. Új megerősítésem: győztesnek születtem, győztes vagyok!

Szép estét!

vissza