• Rita Fitness Blogja

Turmix vagy smoothie? Mi a különbség?

2018.06.30.

Turmix vagy smoothie? Mi a különbség?

Tegyük rendbe végre!

Manapság egyre több helyen találkozhatunk a smoothie elnevezéssel. A gasztronómiai- és diétás magazinok tele vannak jobbnál jobb smoothie receptekkel és már a szupermarketek polcain is találunk kész smoothie-kat, amelyek látszólag pont úgy néznek ki, mint egy turmix. Akkor a smoothie a turmix trendibb elnevezése? Nem. Nézzük mi a különbség a kettő között!

Turmix

A turmix általában gyümölccsel és tejjel készül, turmixgépben összekeverve.

Így készítsd!

banánturmix

  • 2 db érett banánt karikázz fel és 4 dl hideg tejjel, kevés édesítővel turmixold össze. Öntsd hosszú poharakba és hintsd meg a tetejét őrölt fahéjjal.

 eperturmix

  • Ugyanígy készíthetsz eperturmixot is, melybe én mindig teszek egy kevés friss bazsalikomlevelet is. Igazán különleges, és valóban üdítő italt kapsz így.

 kivis-zöldalmás turmix édesköménnyel

Smoothie

A smoothie (ejtsd: szmuszi, angol jelentése: sima) eredetileg csak gyümölcsből és vagy zöldségből készül, melyeket fagyasztva használnak fel, vagy a friss gyümölcsöket/zöldségeket jégkockával pürésítik.

Így készítsd!

A fagyasztott gyümölcsöt és/vagy zöldséget egy kevés víz vagy gyümölcslé felhasználásával pürésítsd botmixerrel vagy aprítógéppel.

Tehát a turmix minden esetben tartalmaz tejterméket és állaga hígabb, mint a püré-jellegű smoothie, amely nem tartalmaz tejterméket csak fagyasztott gyümölcsöket és/vagy zöldséget. Az igazság viszont az, hogy ezek az ún. szabályok már elmosódtak; a smoothie-k összetevői között egyre gyakrabban olvasni tejtermékeket is (például görög joghurtot) vagy növényi tejeket.

A trendek jelenlegi állása szerint a smoothie-k továbbfejlődése várható, de a smoothie már most is trendibb, mert tökéletesen illeszthető más táplálkozási trendekhez, gasztro-divatokhoz.

#lactosefree #vegan

A smoothie általában nem tartalmaz tejterméket és így laktózérzékenyek és vegánok is bátran fogyaszthatják.

#dietfood

A diétázók nagy kedvence is, bár ez inkább a zöldséges változatokra igaz.

#healthyfood  #superfood #breakfast

Szuper egészséges, rostokban gazdag és kiváló reggeli testébresztő, vitamin készleteinket feltöltő ital, melyeket tovább tuningolhatunk még szuper élelmiszerekkel is.

Smoothie bowl

Ha már a szuperfoodoknál járunk, akkor meg kell említenünk a smoothie továbbfejlesztett változatát a smoothie bowl-t is. Itt nagyon leegyszerűsítve arról van szó, hogy nem pohárból, hanem tálból eszed (és nem iszod) a kis smoothie-dat. Ennek legfőbb oka pedig az, hogy a gyümölcspürébe pakolsz még egy csomó ropogós finomságot (például zabpelyhet, granolát, magvakat) és szuperfoodokat (például chai magot, acai bogyót, goji bogyót, maca port) is.

Ha diétás desszerteket szeretnél készíteni, akkor ajánlom figyelmedbe a Fitnesz-Édességek című könyvemet, melyben 43 receptet találsz cukor, fehér liszt és sütés nélkül. A megtekintésért kattints ide

Pinterest

undefined

Tehát a smoothiek a trend világbajnokságon már most 5-1-re vezetnek, de trendek ide vagy oda, akármilyen mutációi is lesznek ennek a szuperegészséges italnak, azt hiszem a legtöbben továbbra is turmixnak fogjuk hívni ezeket.

Szerző: Földi Rita

fotók: Pixabay

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Szólj hozzá elsőként!

Szerző: Földi Rita

Földi Rita vagyok. Fitness blogomon bebizonyítom, hogy a diétás ételek is lehetnek ínycsiklandóan finomak. Felejtsd el az önsanyargató diétákat és az unalmas ételeket, enned kell ahhoz, hogy fogyni tudjál!

Segítek neked, hogy finom ételekből állíthasd össze a diétás étrendedet, megmutatom, hogyan lehetsz hosszú távon karcsú és tippeket adok ahhoz, hogy az evésen kívül másban is megtaláld a boldogságot. Olvasd el a cikkeimet, nézd meg a receptjeimet, de előbb ismerj meg jobban, ha pedig kérdésed van, üzenj nekem itt!