Life&Trend

Az élet hangulatos oldala

Kedves Olvasóm!

Szeretettel köszöntelek az oldalamon! Örülök, hogy itt vagy!

Földi Rita vagyok, a Life&Trend alapítója és főszerkesztője.

Az élet számos területén találhatunk olyan tevékenységeket, melyek szebbé tehetik a mindennapjainkat. A Life&Trend ezeket szeretné bemutatni, hogy az élet hangulatos oldala legyen, ahová örömmel térsz be egy kis csemegéért, motivációért, tippekért.

A Life&Trend hangulatot ad, életmódtippekkel lát el, szórakoztat.

Kövess itt is!

Life&Trend

Megosztás

Mit főzzek ma?

Pisztáciás brokkolikrémes tészta

Pisztáciás brokkolikrémes tészta Konyha: mediterrán
Fő kategória: tészták, zöldséges ételek
Étkezés: ebéd
Elkészítési nehézség: közepes
Elkészítési idő: max. 30 perc
Speciális összetevő: fehér cukor mentes, fehér liszt mentes, húsmentes

Korhelyleves

Korhelyleves Konyha: magyar
Fő kategória: levesek
Étkezés: ebéd, vacsora
Szezon: téli
Alkalom: szilveszter, újév
Elkészítési nehézség: könnyű

Rozmaringos sütőtökkrémleves pirított tökmaggal és édesköménnyel

Rozmaringos sütőtökkrémleves pirított tökmaggal és édesköménnyel Fő kategória: levesek
Étkezés: ebéd
Szezon: őszi, téli
Alkalom: Halloween, Márton-nap, vasárnapi ebéd
Elkészítési nehézség: könnyű
Elkészítési idő: max. 30 perc

Receptkereső

Keresett kifejezés:
Árszint:
Fő kategória:














Konyha:


Étkezés:




Szezon:




Alkalom:










Elkészítési nehézség:


Elkészítési idő:





Speciális összetevő:






Népszerű témák:











Harmónia és új célok

2015.11.01.

475. nap

Több mint hét hónap telt el a legutóbbi napló bejegyzésemtől. Nagyon mozgalmas és eredményes volt az elmúlt hét hónap. A legnagyobb eredményem az elkészült és megvásárolható eBook-om. De vegyük szépen sorba, hogy mi történt a hét hónap alatt és, hogy hol tartok most.

Ahhoz, hogy a jelenlegi helyzetet értékelni tudjuk, nem árt tudni azt sem, hogy honnan indultam.

2014.07.16-án amikor elkezdtem az életmódváltást hét célt tűztem ki, melyek mostanra a mindennapjaimmá váltak. Ez volt a hét cél:

1) Beiktatni a rendszeres négyszeri étkezést ugyanabban az időben az alábbiak szerint:

  • Reggeli: 8:00
  • Tízórai: 11:00
  • Ebéd: 14: 00
  • Uzsonna: 17:00
  • Vacsora: 19:00-20:00
  • Alvás: 23:00 (3 órával lefekvés előtt már nem szabad enni).

Teljesítve! (most már 5:00-kor kelek és 6-7 étkezés is szokott lenni naponta)

2) Fehérliszt helyett egészséges lisztek fogyasztása

Teljesítve! (a kedvencem a zabpehelyliszt lett)

3) Fehércukor helyett xilit

Teljesítve! (eritrit még jobb választás)

4) Naponta 2-3 l víz fogyasztása

Teljesítve! (minél több rostosat eszem, annál több folyadék szükséges)

5) Elkerülni a tartósítószeres, mesterséges termékeket

Teljesítve! (Nem is ízlenek már.)

6) Egyszerre csak keveset enni

Teljesítve! 

7) Heti 4 nap mozgás

Általában teljesítve! (sajnos nem mindig jut rá idő)

 

-10 kg leadása

Teljesítve! (most már 70 kg helyett 60 kg)

Kép:Pinterest

Az elején nagyon nehezen ment ezek megvalósítása, de végül mindenre találtam megoldást. (Erről a korábbi bejegyzéseimből olvashattok.) Rég nem írtam már újabb bejegyzést, de most próbálom összefoglalni a történéseket:

Tavasszal újabb ételeket kísérleteztem ki. A változatos ételek és a finom ízek már rég nem jelentenek problémát. Nem mentem el a thai konyha irányába, maradtam az egyszerű magyaros ízeknél, mely néha kap egy kevés mediterrán eszenciát. Egyszerűség és finom ízek. Nincs is ennél jobb.

Nyáron nagyon sok rég nem látott ismerőssel találkoztam. Voltak olyanok is, akik 1 vagy 1,5 éve láttak utoljára. Ők mind megjegyezték, hogy milyen jól nézek ki, hogy mennyit fogytam. (Érdekes, hogy én már észre sem veszem magamon ennek a 10 kilónak az eltűnését, már annyira természetes számomra. Csak amikor előkerül egy régi ruhadarab, amit már azért nem tudok hordani, mert lóg rajtam, akkor szoktam elgondolkodni azon, hogy milyen ügyes is vagyok, hogy megszabadultam ettől a 10 kilótól.) Az ismerőseim mind arról, érdeklődtek, hogy mi a titkom, hogy hogyan csináltam. Szerintük éheztem és lemondtam minden finom falatról. Alig akarták elhinni mikor elmondtam, hogy naponta 6 vagy 7 alkalommal eszem és nagyon is finomakat. Végigmértek és azt mondák, hogy ők is szeretnének ilyen szépen lefogyni.

Ekkor megszületett bennem egy gondolat. Miért ne írhatnám meg egy könyv formájában a tapasztalataimat, azt, hogy hogyan csináltam? Elhatároztam, hogy azonnal neki állok a könyvnek és azt a célt tűztem ki, hogy a könyv felében receptek lesznek, mert azt vettem észre, hogy a legtöbb problémát a diétás alternatívák megtalálása okozza. Ehhez újabb recepteket kellett alkotnom.

Így a nyaram és még az ősz eleje is abból állt, hogy sütöttem, főztem, lefotóztam,kiszámoltam a kalóriákat és megírtam. Közben nagyon sok új ismerettel és tapasztalattal is gazdagodtam. Új alapanyagokat, új eljárásokat ismertem meg és sokat alakítottam az étrendemen is, melytől jobban érzem magam. Energikus és boldog vagyok.

Elképesztő, hogy kb. 4 hónap alatt elkészült a könyv. Egyelőre csak eBook formában, elektronikusan olvasható, de dolgozom a papír alapú kiadáson is.

Az étrendem és az életem is kiegyensúlyozottabbá vált ezalatt a hét hónap alatt. Ezt már az is jól mutatja, hogy a csoki elcsábulások teljesen megszűntek. Szinte már nincs is bűnözés, és nem azért mert vasszigorral be akarom tartani a diétát, hanem azért mert már nem kívánom meg a fehércukros vagy fehérlisztes ételeket. Továbbra is van csábítás, mert a párom eszik ilyen ételeket és neki továbbra is mást főzök, mint magamnak. A hűtőben és a kamrában is vannak zsírépítő ételek. De gond nélkül a zsírégető alternatíva után nyúlok. Ez talán annak is köszönhető, hogy mostanra már jól meg tudom tervezni az étrendemet. Mindig van itthon valami zsírégető alternatíva. Diétás muffint szinte minden héten sütök.

Az étrendemben már kevesebb fehérje szerepel. Több zsírégető szénhidrátot fogyasztok, mint eddig. Valójában sokkal kevesebbet is eszem, mint eddig. Nincs már olyan, hogy hirtelen rám tör az éhség. Úgy érzem megtaláltam az egyensúlyt az étkezésemben és az életemben is. Jól érzem magam így.

Mostanában nagyjából így néz ki a napi menüm a vacsora nélkül:

Reggeli: csokis zabkása

Tízórai: nyers répa és alma citromlével meglocsolva

Ebéd: bulgur, tonhal, saláta, olajbogyó

Uzsonna: áfonyás muffin


A nyárra kitűzött 55 kilót nem értem el. 59 kiló vagyok most, és nem akarok már tovább fogyni csak egészségesen és kiegyensúlyozottan táplálkozni és élni.

A kalóriaszámolásra már rég nem figyelek annyira. Az elkészített ételekhez szépen kimérem a hozzávalókat, de már nem vezetem, hogy mikor mit és mennyit eszem. Tudom azt, hogy miben mennyi kalória van, ha például délig túl sok szénhidrátot ennék, akkor délután már csak fehérjét fogyasztok, hogy kiegyensúlyozzam. De a testem is jelez számomra. Kevesebb táplálék is elég neki. Ami természetes is, hiszen most már nem 70 kilós testet kell működtetnie, hanem csak 60 kilósat.  Növelhetném a tápanyagbevitelt, hogy izmosodjak, de most már ezt sem tartom annyira szükségesnek. A karomon és a hasamon is látszódik már az izom, egyelőre nem akarok ennél többet.

Mostanában keveset mozogtam, mert a könyv megírása és ebook formátummá való átalakítása elég sok időt és energiát igényelt. Most egy kicsit megpihenek. A pihenés pedig jó alakalom arra, hogy átgondoljam az eddig elért eredményeket és talán új célokat tűzzek ki.  

Úgy érzem, hogy lezárult egy korszakom. Olyan érzésem van, mint amikor hónapokig készültem a nyelvvizsgámra vagy a záróvizsgámra a főiskolán, majd amikor mindennel végeztem  és sikeresen teljesítettem a vizsgákat, miközben elpakolászom a tankönyveimet és elégedett büszkeség tölti el a szívemet, hogy egy újabb kitűzött célt elértem, van bennem némi félelem is. A félelem pedig talán abból ered, hogy végig gondolom, hogy ha teljesítettem a célt, akkor már nincs több cél és akkor mi fog hajtani előre? Újabb célt kell találnom.

Büszke vagyok magamra, hogy leadtam ezt a 10 kilót, hogy megtanultam diétázni, hogy hogyan kell Enni és Fogyni. Az új célom pedig az lesz, hogy másoknak is segítsek, hogy hozzám hasonlóan elérjék a kitűzött céljukat. 

Nekem sikerült, neked is sikerülhet!

Mentés

vissza