Life&Trend

Az élet hangulatos oldala

Kedves Olvasóm!

Szeretettel köszöntelek az oldalamon!

Földi Rita vagyok, a Life&Trend létrehozója és szerkesztője.

Az élet számos területén találhatunk olyan tevékenységeket, melyek szebbé tehetik a mindennapjainkat. A Life&Trend ezeket szeretné bemutatni, hogy az élet hangulatos oldala legyen, ahová örömmel térsz be egy kis csemegéért, motivációért, tippekért.

A Life&Trend hangulatot ad, életmódtippekkel lát el, szórakoztat.

Kövess itt is!

Life&Trend

Megosztás

Mit főzzek ma?

Tárkonyos sertésragu zellerrel és római köménnyel (alakbarát, gluténmentes)

Tárkonyos sertésragu zellerrel és római köménnyel (alakbarát, gluténmentes) Elkészítési idő (perc): 40
Speciális összetevők figyelembe vétele: Gluténmentes, Fehér cukor és fehér liszt nélküli
Fő kategória:
Árszint: olcsó hozzávalók

Cukkíni főzelék reform módon fűszeres csirkemellel

Cukkíni főzelék reform módon fűszeres csirkemellel Fő kategória: szárnyas ételek
Étkezés: ebéd, vacsora
Szezon: tavaszi, nyári
Speciális összetevő: fehér cukor mentes, fehér liszt mentes, gluténmentes, tojásmentes
Népszerű témák: Enni és Fogyni módszer, testépítős ételek, főzelék
Árszint: közepes árkategóriájú hozzávalók

Villámgyors sült húsos wrap, kukoricával és fokhagymás majonézzel

Villámgyors sült húsos wrap, kukoricával és fokhagymás majonézzel Konyha: keleti
Fő kategória: szárnyas ételek, sertés ételek
Étkezés: ebéd, vacsora
Szezon: szezonfüggetlen
Alkalom: grill party
Elkészítési idő: max. 15 perc

Receptkereső

Keresett kifejezés:
Elkészítési idő (perc):
min.:
max.:
Speciális összetevők figyelembe vétele:



Árszint:
Fő kategória:














Konyha:


Étkezés:




Szezon:




Alkalom:










Elkészítési nehézség:


Elkészítési idő:





Speciális összetevő:






Népszerű témák:











Enni és fogyni módszer

 

Enni és fogyni módszer

Hogyan tudunk fogyni úgy, hogy közben sokat és finomakat eszünk?

(részlet a könyvből)

Nyilvánvaló, hogy a készen vásárolt élelmiszerek legnagyobb része alkalmatlan az Enni és Fogyni módszer szempontjából. Ezért aki komolyan gondolja az életmódváltást, annak bizony saját magának kell elkészítenie a napi adagját. Amit saját magadnak készítesz, abban biztos lehetsz, hogy mit tartalmaz. Nem csak a boltban vásárolt, előrecsomagolt termékekről van szó, hanem az éttermi ételekről is. Szóval maradt az otthoni főzés. Az otthoni főzéshez két dolog kell. Egyrészt aki még nem gyakorlott, annak meg kell tanulnia főzni. Aki gyakorlott annak azt kell megtanulnia, hogy hogyan lehet diétásan főzni. Ebben segít ez a könyv. A 6. fejezetben található ételek elkészítésével hamar ráérezhetünk a diétás főzésre.

Mivel az életmódváltásodhoz alapvető fontosságú, hogy egészséges élelmiszereket fogyassz, így meg kell találnod a megfelelő alapanyag beszerzésre alkalmas helyeket.

Ha komolyan gondolod az életmódváltást, akkor kipakolod a hűtőből, a kamrából, a pincéből, tehát az egész lakásból a hizlaló ételeket és feltöltöd az új életmódodnak megfelelő, egészséges ételekkel.

Amit különösen el kell felejtened az életmódváltásod alatt, azok a késztermékek, mint a zacskós levesek, zacskós szószok, konzervek, ketchup, stb. Ezek ugyanis mesterséges élelmiszerek, melyekre semmi szüksége nincs a szervezetednek. Ha nem lennének telenyomva különböző ízfokozókkal, állagjavítókkal és színezőanyagokkal, akkor érzékelnéd, hogy ezek valójában nem táplálékok, és meg sem ennéd őket. Olyan anyagok vannak bennük, melynek hatására még többet és többet kívánsz belőle. Nagyon extrémen fogalmazva ezek legális drogok. A friss, természetes alapanyagokból készített ételek táplálják a testünket, ezek a szervezet üzemanyagforrásai.

Készülj fel arra, hogy előre kell tervezned az étrendedet, hogy mikor és mit fogsz enni!

Mielőtt neki látsz az életmódváltásnak, készíts magadról fotót és mérd meg a súlyod mellett a csípődet, combodat, karodat, hogy amikor majd leadod a kívánt kilókat, akkor összevethesd, hogy honnan indultál.

Az előzőekben leírtak alapján jól látszik, hogy a megfelelő táplálkozás a legfontosabb a fogyáshoz. A kalóriaszámolgatás önmagában nem elég, a tápanyag-összetételt is figyelembe kell venni.

A gyors és intenzív módszerekkel csak hízni fogunk.

Azt mondhatnánk, hogy egy ideális, fogyás érdekében elkezdett életmódváltozás 70%-ban a táplálkozásunkon, és 30%-ban a sporton múlik.

Fontos, hogy a tápanyagpótlás az edzés utáni egy órán belül megtörténjen, mivel ilyenkor jön létre az ún. anabolikus ablak, ami azt jelenti, hogy ilyenkor az izmok gyakorlatilag ki vannak éhezve a tápanyagra.

Ahhoz, hogy az izmok minden edzés után hasonló stresszen menjenek keresztül, hogy ki legyenek éhezve a tápanyagra, ahhoz a terhelést fokozatosan növelni kell. Idősebbeknek vagy rosszabb egészségügyi állapotban lévőknek könnyű mozgásforma ajánlott.

Érdemes a hosszú távú cél mellett, több rövid távú célt is kitűzni, de ezek legyenek tarthatóak. Például határozzuk el, hogy két hét alatt adunk le egy kilót! Türelem és kitartás kell. Ne akarjunk egyszerre megszabadulni 10-20 kilótól. Tervezzünk reálisan!

Egészségünk megőrzése szempontjából nagyon fontos a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel.

Ha rendszertelenül eszel, extrém estben úgy, hogy egész nap nem eszel semmit, majd munka után vacsorázol akkora adagban, mely szinte az egész napi adagodnak megfelelő, akkor a szervezeted ebből az egy étkezésből jóval többet fog raktározni, mert hozzászokik ahhoz, hogy az utánpótlás később jön csak és kiszámíthatatlanul.

A fogyáshoz nem csak a tested működéséről kell ismereteket szerezned, hanem másfajta készséget is el kell sajátítanod. Ez, pedig az önmagad menedzselése, a hatékony idő menedzsment működtetése, melyhez önfegyelem szükséges.

Az ételekre sosem úgy tekintek, mint egyszerű üzemanyagok, melyek a test működéséhez kellenek. Az ételek számomra örömforrások.

Szeretnél többet is olvasni a könyvből? Rendeld meg itt! 

vissza

Hozzászólások