Life&Trend

Az élet hangulatos oldala

Kedves Olvasóm!

Szeretettel köszöntelek az oldalamon! Örülök, hogy itt vagy!

Földi Rita vagyok, a Life&Trend alapítója és főszerkesztője.

Az élet számos területén találhatunk olyan tevékenységeket, melyek szebbé tehetik a mindennapjainkat. A Life&Trend ezeket szeretné bemutatni, hogy az élet hangulatos oldala legyen, ahová örömmel térsz be egy kis csemegéért, motivációért, tippekért.

A Life&Trend hangulatot ad, életmódtippekkel lát el, szórakoztat.

Kövess itt is!

Life&Trend

Megosztás

Mit főzzek ma?

Rakott cukkini bolognai mártással

Rakott cukkini bolognai mártással Konyha: mediterrán
Fő kategória: sertés ételek
Étkezés: vacsora, ebéd
Elkészítési idő: max. 60 perc
Speciális összetevő: fehér cukor mentes, fehér liszt mentes, gluténmentes, tojásmentes
Népszerű témák: Enni és Fogyni módszer, testépítős ételek

Alakbarát gyömbéres paprikás csirke

Alakbarát gyömbéres paprikás csirke Fő kategória: szárnyas ételek
Étkezés: ebéd
Szezon: szezonfüggetlen
Alkalom: szilveszter, vasárnapi ebéd
Elkészítési nehézség: közepes
Elkészítési idő: max. 60 perc

Papsipka (túrós batyu)

Papsipka (túrós batyu) Konyha: magyar
Fő kategória: desszertek, vendégvárók
Étkezés: reggeli, tízórai, uzsonna
Szezon: szezonfüggetlen
Alkalom: szilveszter, újév, farsang, húsvét, vasárnapi ebéd, karácsony
Elkészítési idő: max. 60 perc

Receptkereső

Keresett kifejezés:
Árszint:
Fő kategória:














Konyha:


Étkezés:




Szezon:




Alkalom:










Elkészítési nehézség:


Elkészítési idő:





Speciális összetevő:






Népszerű témák:











7 kg mínusz és újabb tapasztalatok

 

141. nap

2014-12-04

A súlyom hetek óta 63 kg. Olykor visszamegy 64-re is, mert vannak olyan időszakok, amikor nagyon megéhezem. Az utóbbi hetekben több egészséges, alakbarát süteményt is kikísérleteztem. Még soha nem sütöttem ennyit! (Eddig azt hiszem nem is szerettem sütni.) Muffinok, zabpehelylisztes palacsinta és mivel közeleg a karácsony reform mézeskalács is sokszor előkerült az elmúlt napokban a sütőmből. Vannak már kedvenc reggelijeim, ilyen például az almás zabkása, és kedvenc uzsim a zsírszegény túró lett, egy pár csepp édesítőszerrel. Bár utóbbival vigyázok már, mert azt olvastam, hogy a túl sok tejtermékfogyasztástól laktózérzékenység is kialakulhat. Sok csirkehúst és tonhalat is eszem.

A reggeli általában zabkása almával. Tízórai ezután már nem nagyon kell. Az ebéd sült csirkemell kockák, hozzá saláta vagy basmati rizs, mely alig tartalmaz kalóriát, hála a kerámia bevonatú serpenyőmnek és a szakácstudásomnak. (A sütéshez elég 1 tk. olívaolaj és a párolást zöldségalaplével folytatom.)

Néha tonhal konzerv az ebéd egy nagy adag salátával. Uzsonnára túró, vagy natúrjoghurt és a vacsora szintén csirke vagy hal és saláta.

Persze sokszor becsúszik még mellé valamilyen diétás sütemény is, ami még belefér a kalóriakeretbe. A keret a 63 kg elérésével 1020 kalória lett! FONTOS: az 1200 alatti napi kalóriabevitel veszélyes lehet a szervezet működésére! Súlyos egészségügyi problémák is kialakulhatnak és beállhat a jojó effektus!

Sajnos erre csak ma jöttem rá. A kalóriabázis pedig hibás ilyen szempontból, mert igaz, hogy sok helyen írják azt, hogy nem egészséges 1200 alá menni, a rendszer mégis levitt 1020-ra és hetekig ott is tartott. Nem írt ki semmit! Emiatt éhség-üzemmódba kapcsolhatott a szervezetem, mivel pár napja már egyfolytában éhes vagyok és két napig ezért nem is tudtam betartani a keretet. Muszáj volt megkóstolnom a nem egészséges, cukros mézeskalit is, és azt a libamájas zsíros kenyeret is. Nem bírtam megállni. Holott hetek óta nem fogyasztottam se fehércukrot, sem fehér lisztet. Biztos, hogy az alacsony kalóriakeret lehet a probléma oka. Igaz, hogy hidegebb is van, és talán én is energiát gyűjtök télire, meg az is lehet, hogy megint működésbe léptek a havi hormonok, de ami még szintén az alacsony kalóriakeretet igazolja, az az, hogy hiába edzek most már kétnaponta 30 perceket intenzíven hasra és karra, nem mutatkozik izmosodás. Egyszerűen nincs semmi változás. (Persze lehet, hogy a több edzés miatt is igénylek több kalóriát.)

Elég sok folyadékot is iszom. Főleg, hogy egy hete megint előjött a felfázásom. Ez egy jel is volt arra, hogy egyrészt jobban figyeljek oda a napi 2 liter vízre, másrészt pedig a vitaminokra is ügyelnem kell! Azóta mindig meglocsolom a csirkémet vagy a halamat citromlével, és néha mandarin vagy narancs is bekerül 5 óra előtt az étkezésbe.

Elhatároztam, hogy holnaptól 1200 kalória lesz ismét! Kicsit tartok a közelgő ünnepektől. Már 4-5 receptet felírtam, amit mindenképpen el szeretnék készíeni. (Pl.: diabetikus beigli és diabetikus fonott kalács) Vigyáznom kell, hogy ne essek túlzásokba az étkezéseknél és több csirkét és halat is kell ennem, mint eddig. De ez legalább az 1200 kalóriába bele fog férni. Kíváncsi leszek pár hét után, hogy milyen eredmény lesz és arra is, hogy vajon elmúlik-e ez az éhségérzés. Ha nincs változás, akkor 130 g-ról 100 grammra csökkentem a szénhidrátot, de egyenlőre ezt még nem tudom megtenni a karácsonyi sütik miatt. Januártól viszont igen esélyes, hogy meg kell tennem.

A vitaminokra és ásványi anyagokra pedig még jobban oda kell figyelnem!

Egyre többet gondolok arra, hogy kellene valami fehérje turmixot is fogyasztanom az edzés után.

Szép estét!

vissza