Life&Trend

Az élet hangulatos oldala

Kedves Olvasóm!

Földi Rita - Éjjel Nappal Balaton online turisztikai magazin

Szeretettel köszöntelek! Örülök, hogy itt vagy! Földi Rita vagyok, a Life & Trend alapítója és főszerkesztője.

Az élet számos területén találhatunk olyan tevékenységeket, melyek szebbé tehetik a mindennapjainkat. A Life & Trend ezeket szeretné bemutatni, hogy az élet hangulatos oldala legyen, ahová örömmel térsz be egy kis csemegéért, motivációért, tippekért.

A Life & Trend hangulatot ad, életmódtippekkel lát el, szórakoztat.

Kövess itt is!

Life&Trend

Megosztás

Receptkereső

Keresett kifejezés:
Árszint:
Fő kategória:














Konyha:


Étkezés:




Szezon:




Alkalom:










Elkészítési nehézség:


Elkészítési idő:





Speciális összetevő:






Népszerű témák:











Szavazás

Leginkább milyen recepteket szeretnél látni az oldalon?

Szavazok

Még mindig nem találod az igazán neked való munkát? Lehet, hogy ezek között van.

2019.05.19.

Még mindig nem találod az igazán neked való munkát? Lehet, hogy ezek között van.

3+1 álommeló kreatív személyeknek

A digitális fejlődéssel és a mesterséges intelligencia (MI) megjelenésével átalakulhat a munkaerőpiac, foglalkozások és munkakörök szűnhetnek meg és ezzel párhuzamosan újak jöhetnek létre. Ennek jelei már most kezdenek megmutatkozni. Lassan kapkodhatjuk a fejünket, hogy milyen álommelók vannak, illetve lesznek a jövőben. Kreatív személyeknek gyűjtöttem most össze ezek közül 3+1-et.

1. Felhasználói élménytervező (User Experience vagy UX)

Ugye milyen idegesítő, amikor egy webshopban pár gombnyomással, regisztráció nélkül vásárolnál, de nem találod a ”kosárba helyezem” gombot? Amikor nem egyértelmű, hogy mi a következő lépés a vásárlási folyamatban, mindenfelé villogó dobozokat látsz, alig bírod elolvasni a szöveget, akkor legszívesebben menekülnél az oldalról, mert nincs jó élményed a felülettel kapcsolatban.

A felhasználói élménytervezők pontosan a fent leírt helyzeteket orvosolják.

Marketing és üzleti tapasztalatukat felhasználva kitalálják és megtervezik, hogy hol lenne a legjobb helyen például a vásárlás gomb, hogy milyen színben és felirattal működik figyelemfelkeltőbben.

A UX-ek ügyelnek az egész honlap vagy mobil applikáció összképére, hogy neked, felhasználónak valóban élmény legyen az ott töltött idő. 

A felhasználói élménytervezők persze nem csak az intuícióikra meg a csillagok állására hivatkozva döntenek arról, hogy hol legyen például a CTA (Call to Action) gombocska. Komoly méréseket, adatgyűjtést végeznek – például hőtérképes elemző szoftvereket használnak, melynek segítségével pontosan meg tudják mondani, hogy a honlap melyik területén időzött a legtöbbet a felhasználó. Ebből következtetéseke vonnak le és segítenek, hogy élmény legyen használni az oldalakat vagy mobil alkalmazásokat.

Manapság, amikor egy ismert márka, de még egy kisebb cég sem engedheti meg magának, hogy ne legyen komoly, jó benyomást keltő weboldala, a felhasználói élménytervezőkre nagyobb szükség van, mint gondolnánk. Nem lennék meglepve, ha a jövőben egyre több ilyen állást hirdetnének meg.

2. Instagram profil manager 

Az Instagram népszerűsége az utóbbi időben markánsan növekszik. A fiatalabb generáció már szinte teljesen átköltözött a Facebookról erre a képmegosztó platformra. A jól beállított szelfik és a kajafotók mellett egyre több céges profil is megjelenik. Lassan már nem az a kérdés, hogy kinek van, hanem, hogy kinek nincs Instagramja. Üzleti szempontból remek hirdetési felület, ha pedig olyan szolgáltatásod van, melyeket fotókkal tudsz a legjobban bemutatni (vendéglátás, webshop termékek, utazáshoz kapcsolódó szolgáltatások) akkor az Instagram a te tereped. A gond csak az, hogy nem olyan egyszerű azért itt jól kommunikálni.

Számít, hogy milyen méretű, milyen hangulatú fotót használsz. Ki kell választanod egy sor releváns hashtaget is hozzá, hogy eljusson a megfelelő emberekhez a posztod. Élő videókat is kellene készítened, mert mostanában azok pörögnek a legjobban és az sem árt, ha személyes, humoros ötletek is vannak a tarsolyodban.

Ez csupán csak néhány apróság, amit egy Instagram profilnál kezelned kell, de vannak ebben nagyon profi fiatalok, akik szívesen segítenek is neked, ezzel pedig új szakmát is alkottak (meglátva benne a piaci rést, meg azt, hogy bizony nem mindenkinek van ideje és kedve Instagramon bíbelődni, meg követőket gyűjtögetni). Ha te álladóan az Instagramon vagy és jó tartalmakat készítesz, tudod, hogy hogyan kell követőket gyűjteni, elérni a célközönséghez, akkor már érdemes lehet elgondolkodni azon is, hogy ezt akár hivatásszerűen is csinálhatod. Nem sokan vannak még ezen a piacon, vágj bele minél előbb!

3. Influenszer (véleményvezér vagy megmondóember)

Elmúltak már azok az idők rég, hogy aki jól ír az blogger, akinek meg jó a dumája szóban is, az vlogger (YouTuber). Ma már egyik kategóriát sem használjuk annyira az online marketing nyelvezetében. Ezek ugyanis már nem trendik, és nem is fedik le annyira a valóságot, hiszen ma már influenszerek vannak. Olyan véleményvezérek, akikre sokan hiteles forrásként, megbízható személyként tekintenek és érdekes vagy éppen szórakoztató tartalmai miatt követik őket az Instagramon, vagy iratkoznak fel YouTube csatornáikra.

A Facebook már kevésbé az influenszerek terepe, mivel ezeket a megmondóembereket főleg a Z generáció (1995 és 2010 között születtek) kedveli, akik pedig egyre kevésbé vannak már fent a Facebookon. A legismertebb influenszerek, mint például Viszkok Fruzsi 373 ezer és Dancsó Péter (Videómánia) már 1 millió  követővel rendelkeznek.

Ez a szám már a marketing ügynökségek fantáziáját is megmozgatja. Ráadásul egyre inkább hájpoltak a véleményvezérek a tartalom hitelessége és érdekessége miatt, ami vonzza a közönséget.

A különböző adatbotrányok és fake news-ok miatt egyre inkább vágyunk a valódi – vagy legalábbis annak tűnő – tartalomra, így az influnszereknek a jövőben valószínűleg még több követőjük lesz.

Persze megvannak a nehézségei is az influenszer marketingnek (egy influenszerrel együttműködni nem mindig egyszerű és nem mindig célravezető egy cégnek) mindenesetre tény, hogy annyira kevés influenszer van még Magyarországon, amiből a marketingesek választhatnak, hogy nagyobb rendezvényeken, ahol egy igazán befolyásos influenszer fellép, a marketingesek egymást taposva keresik a kegyeit, hogy leszerződjenek vele. A véleményvezér iparág már most látszik, hogy olyan terület lesz, ahol újabb és újabb munkakörök alakulhatnak ki. Elég, ha csak azt nézzük, hogy már most külön ügynökségek vannak az influenszerek menedzselésére.

3+1. Boldogság menedzser (Happiness Manager vagy Mood Manager)

Ez a pozíció azoknak való, akik tele vannak energiával, pozitív életszemlélettel és ezt másokra is könnyedén át tudják ragasztani.

Kreatív emberek és igazi energiabombák a boldogság menedzserek, akik szinte mindig mosolyognak és a legnehezebb körülmények között is képesek jó hangulatot teremteni a munkahelyen.

Persze nem úgy kell elképzelned, hogy a legunalmasabb meeting közepén egyszer csak betoppan egy bohócnak öltözött, magát mood managernek hívó személy, aki elkezd vicceket mesélni.

A boldogság menedzserek beszélgetnek a kollégákkal, motiválják őket, pozitív gondolkodási lehetőségeket mutatnak a nehéz helyzetekben is, és persze olyan programokat szerveznek, ahol a kollégák együtt, csapatban jól érzik magukat.

Fontos pozíció a boldogság menedzser, mert a munkavállalók nem anyagi értelemben vett jólétéért és motivációjáért is felel. Már pedig, ha a munkavállalók boldogok, jól érzik magukat a munkahelyen, akkor kisebb a fluktuáció, kevesebbet kell költeni a cégnek toborzásra. Mégis eddig csupán a startup cégeknél találkozhattál ilyen pozíciókkal. Remélem, hamarosan egyre több helyen megjelenik. Igény volna rá.

Hová tartunk és miért ilyen gyorsan?

Még a közösségi média menedzseri munkakörömet sem sikerült érthetően elmagyaráznom az idősebb rokonaimnak, de a felhasználói élménykutató állást vagy a boldogságmendezsert már meg sem próbálnám. Egyszerűen nem értenék meg. Bevallom, néha én sem értem.

Kicsit gyorsan megy a világ, és vele együtt az új munkakörökre való igény is gyorsan növekszik. Vagy eddig is megvolt az igény a boldoságmendezserekre, csak nem tudtuk, hogy így hívják őket?

Elgondolkodtató ez is, de a leginkább szerintem azon érdemes eltöprengeni, hogy a fenti szakmák egyike sem tanulható iskolában. Nincsenek rá képzések. Komplex tudást, köztük számos digitális és soft készséget is feltételeznek, melyek mindegyikét csak tapasztalat útján, a gyakorlatban és az interneten keresztül lehet megszerezni. Vajon milyen új, a fentiekhez hasonló szakmák alakulhatnak még ki a jövőben?

Szerző: Földi Rita

fotók: Unsplash

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Szólj hozzá elsőként!